Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ MB 203 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. SEYHAN EKİNCİ AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrenme öğretme becerileri, eğitimde alanında yaşanan değişimler ve öğretim ilke yöntemleri konusunda bilgi edinme. Bu derste öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örneklerinin hazırlanması va geliştirilmesi, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, öğretim araç ve gereçleri, öğretmen yeterlikleri.
Dersin Tanımı Öğrenme öğretme becerileri, eğitimde alanında yaşanan değişimler ve öğretim ilke yöntemleri konusunda bilgi edinme. Bu derste öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örneklerinin hazırlanması va geliştirilmesi, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, öğretim araç ve gereçleri, öğretmen yeterlikleri gibi konular üzerinde durulacaktır.

Dersin İçeriği
1 Öğrenme ve öğretme ilkeleri
2 Eğitim programının temel öğeleri
3 Eğitim programı hazırlama
4 Eğitim programı hazırlama
5 Program geliştirmenin felsefi temelleri
6 Öğretme - öğrenme strateji ve modelleri
7 Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
8 Öğrenme ve öğretme yaklaşımları
9 Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
10 Öğretim strateji,yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması
11 Öğretim ve öğrenme stratejileri
12 Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları
13 Öğretim yöntem ve teknikleri
14 Öğretim yöntem ve teknikleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenme öğretme kavramı ve alt kavramlarını kavrar
2 Öğrenme ve öğretmeye etki eden temel unsurlar hakkında bilgi sahibi olur.
3 Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Öğrenme etkinliklerinin nasıl planlanacağını kavrar ve uygular.
5 Öğrenme ve öğretme süreçlerini doğru ve etkili bir şekilde kavrar
6 Alana özgü temel öğrenme yaklaşımlarını uygular.
7 Derslere özgü kullanılacak yöntem ve teknikleri uygulamalı olarak gösterir
8 Eğitimde çağdaş yaklaşımların alana nasıl uyarlanacağını kavrar ve örneklerle gösterir
9 Öğretim hizmetlerinin niteliğini artırmak için yapılması gerekenleri bilir ve uygular.
10 Öğretmenlik meslek etiği hakkında gerekli bilgi ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olur.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Şahin, Ç.(Editör) Öğretim ilke ve Yöntemleri, Doğanay A. (Ed.) (2007). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. Pegem A Yayıncılık, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Şahin, Ç.(Editör) Öğretim ilke ve Yöntemleri

Ders İle İlgili Dosyalar