Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KRİPTOGRAFİYE GİRİŞ-I Üçüncü Düzey MAT 517 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR.EMİN AYGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Kriptografi ile ilgili temel kavramları vermek ve öğrencilere klasik gizli-anahtar ve açık anahtar şifreleme sistemlerini tanıtmaktır.
Dersin Tanımı Matematiksel düşünme şeklini, matematiksel ispat kavramını ve gerçek problemlere sayısal olarak yaklaşım tarzını ifade eder.

Dersin İçeriği
1 Sayılar üzerine genel bakışve
2 Kongrüanslar
3 Halkaların Rezidü Sınıfları
4 Kuadratik Rezidüler
5 Sonlu Cisimler
6 Bazı Temel Kriptosistemler
7 Şifreleme Matrisleri
8 Ara sınav
9 Açık Anahtarlı Sistemler.
10 Kapalı Anahtarlı Sistemler
11 Cesar Şifreleme
12 afinn Şifreleme
13 Şifft Şifreleme
14 Blok Şifreleme
15 RSA Şifreleme
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Daha önce Lisans da gördüğü ve anlamaya çalıştığı Sayılar teorisi ile ilgili öğrendikleri bilgiler üzerine yeni bilgiler koymalı.
2 Sayılar Teorisi dersinde öğrendiklerini artırmalı
3 Kriptoloji ve kriptanaliz kavramlarını öğrenmeli
4 Matematiksel düşünce yöntemlerini kavramış olmalı.
5 Şifreleme dilini anlama ve yorumlama yeteneği oluşmuş olmalı.
6 Şifreleme çeşitleri hakkında bilgi sahibi olmalı
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Cryptography and Codes, Springer, Bonn, 2008 Buchman,J.A., İntroduction To Cryptography, Germany,2000
Yardımcı Kaynaklar Koblitz, N., A Course in Number Theory and Cryptography, Springer-Verlag, New York, 1994. Baldoni, M.W. Cliberto, C., Cattaneo, G.M.P., Elementary Number Theory,

Ders İle İlgili Dosyalar