Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPOR YAYINCILIĞI Birinci Düzey RTS424 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ KADİR MACİT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. KADİR MACİT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Genelde Dünyada ve Türkiyede spor basınının haberciliğinin ve yaıncılığının bir iş kolu olarak gelişimini aktarılması özelde ise spor muhabirliğinin basılı, görsel-işitsel ve yeni medya bağlamında geleneksel ve modern prensiplerinin tanımlanması ve öğretilmesi ile öğrencilerin bu alanda yetkinlik kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Spor yayıncılığının tarihsel gelişimi, günümüzde spor yayıncılığının gerektirdiği niteliklerin anlatılması ve öğrencilerin bu alanda pratik yaparak yetkinlik kazanmalarının sağlanılmasıdır.

Dersin İçeriği
1 Spor kavramı ve Sporda Endüstrileşme Süreçleri
2 Sporun Tarihsel Gelişimi
3 Spor Yayıncılığı Nedir? Spor Yayıncılığının Tarihsel Gelişim Süreçleri Nelerdir?
4 Türkiye''de Spor Yayıncılığına Bakış.
5 Dünyada Spor Yayıncılığına Bakış
6 Futbol Endüstrisinin Evreleri
7 Futbol-Televizyon İlişkisinin Analizi
8 Spor Yayıncılığında Televizyonun İşlevi
9 Spor Yayıncılığı ve Küreselleşme Bağlamında Kitle İletişim Araçları
10 Spor Yayıncılığı ve Futbol Ortaklığının Dünyada ve Türkiye''de Yansımaları
11 Olimpiyatlar ve Dünya Kupaları''''nda Televizyon Yayıncılığı
12 Spor Yayıncılığı ver Reklam İlişkisi
13 Spor Yayıncılığı ve Sponsorluk İlişkisi
14 Spor Yayıncılığında Etik İlkeler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, spor yayıncılığının aşamalarını öğrenir.
2 Öğrenciler spor yayıncılığı televizyon ilişkisini anlar.
3 Öğrenciler spor yayıncılığı ve televizyon reklamları arasındaki bağlantıyı bilir.
4 Öğrenciler spor ve endüstrileşme sürecini kavrar.
5 Dünya Kupası, Olimpiyatlar gibi büyük turnuvalardaki spor yayıncılığı-sponsorluk süreçlerine öğrenciler hakim olur.
6 Futbol endüstrisi ve televizyon futbolu arasındaki ilişkiyi çözümler.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 2 3 6
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 5 2 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Türkiye'de Spor Yazarlığının 100. Yılı (1891-1991)- ATABEYOĞLU, C
Yardımcı Kaynaklar FİŞEK K., “Dünya’da ve Türkiye’de Spor Yönetimi”,

Ders İle İlgili Dosyalar