Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
REKLAM VE TÜKETİCİ DAVRANIŞI Üçüncü Düzey HİT 614 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi KÜRŞAD GÖLGELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze Anlatım
Dersin Amacı Reklam ve Tüketici davranışı üzerine kuramsal çerçeve çizilmesi ve güncel uygulamaların takibi ve yorumu amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Reklam ve tüketici davranışı üzerine doktora dersidir.

Dersin İçeriği
1 Öncesi ve sonrası ile tüketim kültürü
2 Öncesi ve sonrası ile tüketim kültürü
3 Tüketim ve tüketici davranışına etki eden faktörlerin yorumlanması
4 Tüketim ve tüketici davranışına etki eden faktörlerin yorumlanması
5 Kültürel Çalışmalar
6 Kültürel Çalışmalar
7 Kültürel Çalışmalar
8 Ara sınav
9 Reklam ile ilgili literatür incelemeleri
10 Reklam ile ilgili literatür incelemeleri
11 Reklam ve tüketim kültürü ilişki
12 Reklam ve Tüketici incelemeleri
13 Reklam ile ilgili literatür incelemeleri
14 Örnek Çözümlemeler
15 Örnek Çözümlemeler
16 Yıl sonu sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Alanla ilgili hakimiyet geliştirebilmek
2 Alanla ilgili yorum becerisi geliştirebilmek
3 Alanla ilgili gelişmelerin takibini gerçekleştirebilmek
4 Reklam ve tüketimle ilgili kavrayış ve bağ kurabilme becerisi edinmek
5 Alana eleştirel bakışla hakim olabilmek
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 1 11 11
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baudrillard, Jean (2004), Tüketim Toplumu, 2. basım, Ark yayınları, İstanbul. Williamson, Judith (2001), Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, 1.basım, Ütopya yayınları, Ankara
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar