Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MALİYE POLİTİKASI ANALİZİ İkinci Düzey MLY 517 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AHMET AYSU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET AYSU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli iNTERAKTİF
Dersin Amacı Maliye Politikasının teorik yapısı kapsamında uygulanan mali politikaların neden-sonuç bağlamında incelenmesi ve güncel ekonomik koşullar açısından tartışılarak değerlendirilmesidir.
Dersin Tanımı Maliye politikası uygulamalarının etkilerini ve etkinliğini inceleyen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Kavramsal çerçeve, teori ve politika ilişkisi
2 Keynesyen Makro İktisadi Model ve IS-LM Analizi
3 İktisadi Yaklaşımlarda Konjonktürel Dalgalanmaların Analizi ve Maliye Politikasının Etkinliği
4 Anti-Konjonktürel Mali Politikaların Analizi
5 Kurala Dayalı Maliye Politikaları ve Etkinliğinin Tartışılması
6 Para ve Maliye Politikalarının Koordinasyonu
7 Bölgesel Ekonomik Dengesizliklerin Giderilmesinde Maliye Politikası Uygulamaları
8 Vize Sınavı
9 Ekonomik krizler ve maliye politikası
10 Küresel Çevre Sorunları ve Maliye Politikaları
11 Otomatik istikrarlandırıcı olarak işsizlik sigortası: Dünya uygulamaları ve Türkiye örneği
12 Gelişmekte olan ülkelerde maliye politikalarının gelir dağılımına etkisi - Türkiye örneği
13 Eğitim ve sağlık harcamalarının ekonomik etkileri ve Türkiye uygulaması
14 Türkiye’de 2000 sonrası uygulanan maliye politikaları ve etkileri
15 İnovasyon Politikaları ve Mali Araçlar
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Teorik bilgileri kavrayabilme
2 Politika araçlarının etkilerini analiz edebilme
3 Ekonomik göstergeleri değerlendirebilme
4 Bilimsel niteliklere sahip araştırma raporları hazırlama
5 Bilimsel eleştiri yeteneğinin kazanılması
6 Durum Analizi yapabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir.
2 Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir.
3 İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemleri Kur’an, Sünnet ve bunlara bağlı diğer delillerden yararlanarak bilimsel anlamda ifade etme ve topluma objektif veriler üretmek.
4 Temel İslam ilimleriyle ilgili konuları tasavvufi açıdan yorumlar.
5 Kuran ve yorumuyla ilgilenenelerle uluslararası düzeyde görüş alışverişinde bulunabilme becerisi kazanır.
6 Hadis ve sünnet kavramlarının anlam alanlarını bilir. Kur’an’ın anlaşılmasında sünnetin önemini bilir. Kur’an-sünnet ilişkisini bilir.
7 Tarihi süreçte ve günümüzde hadis ve sünnet konularıyla ilgili tartışılmış ve tartışılmakta olan konuları bilir. Üzerlerinde tartışmalar süren konuları değerlendirir. Problemlerle ilgili çözüm önerileri sunar.
8 Hadis ilminde kavramsal olarak tenkidin nasıl gerçekleştiğini bilir. İslam kültür tarihindeki tenkid zihniyetini örneklerle inceleme ve tartışma imkanı bularak bu konuda perspektif kazanır. Batıda uygulanan tenkid yöntemlerini öğrenir ve yöntemler arasında karşılaştırma yapar.
9 İslâm Mezhepleri Tarihi’ni konuları ve amaçları bakımından, ayrıca diğer din bilimleriyle ilişkisi açısından tanır.
10 Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir.
11 İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar.
12 İslam Mezhepleri Tarihinin temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanır.
13 İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder.
14 Mezhepler arası teolojik farklılıkların siyasal ve sosyal arka planını anlar ve değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Jonathan Gruber (2004), Public Finance And Public Policy, Worth Publishers Eker, Aytaç; A. Altay ve M. Sakal (2009, Maliye Politikası, İzmir. Pınar, Abuzer (2011), Maliye Politikası Teori ve Uygulama, Turhan Kitabevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Alana özgü seçilmiş makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar