Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HASTALIKLARIN ULUSLARARASI SINIFLANDIRILMASI-I Birinci Düzey TDS 192 2 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Demet Ünalan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım ve uygulama
Dersin Amacı Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının tarihi gelişimini, hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının önemini, sınıflandırma ve kodlama sistemlerinin temellerini ve ICD-10 sisteminin genel tanıtımını ve kodlama kurallarını açıklamaktır.
Dersin Tanımı Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının ve kodlama kurallarını açıklamaktır.

Dersin İçeriği
1 Hastalıkların sınıflandırması ve kodlanması kavramları
2 Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının tarihi gelişimi
3 Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının önemi
4 Hastalıkların sınıflandırma sisteminin özellikleri ve kullanımı
5 Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiyedeki kullanımı
6 ICD-10 sisteminin genel tanıtımı
7 ICD-10 sisteminin genel tanıtımı
8 ICD-10 sisteminin temel yapısı
9 ICD-10 sisteminin temel yapısı
10 ICD-10 sisteminin temel yapısı
11 ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı
12 ICD-10 sisteminde tabular liste kullanımı
13 ICD -10 Kodlama uygulaması
14 ICD -10 Kodlama uygulaması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hastalıkların sınıflandırmasını ve kodlanmasını açıklar.
2 Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının tarihi gelişimini tanımlar.
3 Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının önemini kavrar.
4 ICD-10 sisteminin temel yapısını açıklar.
5 ICD-10 sistemi ile kodlama yapar.
6 ICD-10 sistemi ile kodlama işlemini uygulayarak kavrar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Ameliyat odasındaki bütün alet ve cihazların periyodik kontrollerini yaptırır.
4 Ameliyat masasının her ameliyattan önce kontrolünü sağlar, hazır hale getirir ve gerekli malzemeleri hazırlar.
5 Ameliyat için hastaya uygun pozisyon verir.
6 Ameliyat sonrasında cerrahi aletlerin, malzemelerin ve ortamın dezenfeksiyonunu sağlayarak yeniden kullanıma hazır hale getirir.
7 Ameliyat sırasında hastadan çıkartılan herhangi bir cerrahi materyalin uygun bir şekilde ilgili birime gönderilmesini sağlar.
8 Cerrahi malzemelerin sterilizasyonunu ve uygun şartlarda muhafaza edilmesini sağlar.
9 Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası transportuna yardımcı olur.
10 Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü durum ve şekilde cerrahi ekibe dahil olur.
11 Kendi alanı ile ilgili teknolojileri kullanır.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002 World Health Organization, ICD-10 ?International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems,Tenth Revision?, Volume, 1,2,3, WHO (Geneva, 1992.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar