Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA Üçüncü Düzey RPD 306 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE VE TEKNİKLERİ DERSİNİ ALMIŞ OLMAK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EVRİM ÇETİNKAYA YILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin grupla psikolojik danışma hakkında genel bilgiler kazanmalarının yanında, danışma süreci ile ilgili ilke ve teknikler, danışma süreci, grupta kullanılan beceri ve teknikler hakkında da bilgi ve beceriler kazanmalarına yardımcı olmaktır.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Dersin tanitimi, derste kullanilacak kaynaklarin açiklanmasi ve dersin yürütülme biçimi, ödev ve sinavlarin içeriği ile ilgili açiklamalar
2 Grupla psikolojik danışma, grup çeşitleri, grupla psikolojik danışma için kuramsal çerçeve
3 Grup lideri (grup psikolojik danışmanı)
4 Grup Süreci ve Grubun Evreleri
5 Grubun kurulması
6 Başlangıç evresi
7 Çalışma evresi
8 Geçiş evresi
9 Eylem evresi
10 Sonlandırma evresi
11 Grupla psikolojik danışmada alıştırmalar
12 Farklı gruplarla grupla psikolojik danışma
13 Grupla çalışan psikolojik danışmanlar için etik ilkeler
14 Dersin Değerlendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Grupla psikolojik danışmanın amaçlarını kavrayabilme uygulayabilme
2 Bireysel ve grupla psikolojik danışma arasındaki farkları ve benzerlikleri tanıyabilme
3 Grupla psikolojik danışma kuramlarını kavrayabilme
4 Grupla psikolojik danışma sürecini ve evrelerini kavrayabilme
5 Grupla psikolojik danışmanın yararlarını ve sınırlılıklarını kavrayabilme
6 Grupla psikolojik danışmada kullanılabilecek teknikleri
7 Grupla psikolojik danışma için etik ilkeleri kavrayabilme
8 Yapılandırılmış grupları kavrayabilme
9 Etkileşim gruplarını kavrayabilme
10 Grupla psikolojik danışmada zor üyeler ve güçlükler konularını kavrayabilme

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma.
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     134
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Acar,V.N.2009. Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri.Ankara: Nobel Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Acar, N. V. 2002. Grupla Psikolojik Danışmada Alıştırmalar Deneyler. Ankara: Nobel Yayınları Demir, A.;Koydemir,S.2011.Grupla psikolojik Danışma.Ankara:Pegem Akademi. Nar, R. 1987. Grup Psikoterapilerine İlk Adım, Erdem Kitapevi Yayınları. İzmir Rogers, C. R. (1994). Etkileşim ve tedavi grupları. (H. Erbil, Üev.). Ankara: Ekin Yayınları Yalom, I.D. 1992; Grup Psikoterapistinin Teori ve Pratiği. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi

Ders İle İlgili Dosyalar