Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PALİNOLOJİ Birinci Düzey BİY449 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEM VURAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. CEM VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı; sporomorflar ve palinoloji hakkında temel bilgilerin ögretilmesi; paleopalinoloji, melissopalinoloji, stratigraphic palinoloji ve aeropalinoloji hakkında bilgilendirmedir.
Dersin Tanımı Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Palinolojinin tanımı ve tarihçesi, diğer bilim dalları içindeki önemi ve yerinin tartışılması, sporomorf morfolojisi, paleopalinoloji, melissopalinoloji, stratigrafik palinoloji, aeropalinoloji.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Tarihçe
3 Spor terminolojisi.
4 Polen terminolojisi
5 Polen terminolojisi.
6 Stratigrafik palinoloji
7 Türkiyenin paleo polen florası.
8 ARA SINAV
9 Melisso palinoloji
10 Aeropalinoloji.
11 Aeropalinoloji.
12 Açık tohumluların polen örnekleri
13 Kapalı tohumluların polen örnekleri
14 Kapalı tohumluların polen örnekleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sporomorflar ve palinoloji hakkında temel bilgileri öğrenmiş olması beklenir.
2 Paleopalinoloji, hakkında gerekli bilgileri öğrenmiş olması beklenir.
3 Sporomorflar ve palinoloji hakkında gerekli bilgileri öğrenmiş olması beklenir.
4 Melissopalinoloji hakkında gerekli bilgileri öğrenmiş olması beklenir.
5 Stratigraphic palinoloji hakkında gerekli bilgileri öğrenmiş olması beklenir.
6 Aeropalinoloji hakkında gerekli bilgileri öğrenmiş olması beklenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Punt, W., et al, Glossary of pollen and spore terminology, Lpp foundation, Utrecht, 1994. 2.Pehlivan, S., Türkiyenin alerjen polenleri atlası, Ünal offset, Ankara, 1995.
Yardımcı Kaynaklar Gemici, Y., Palinoloji Laboratuvar klavuzu, ege Ünv. Fen fakültesi Teksirler serisi no: 73, İzmir, 1987.

Ders İle İlgili Dosyalar