Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARMASÖTİK KİMYA III LAB. İkinci Düzey FKI 403 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MUHAMMED İHSAN HAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ORHAN PÜSKÜLLÜ Doç.Dr. Meryem EROL Doç.Dr. İsmail ÇELİK Doç.Dr. Dr. M.İhsan HAN DR.ÖĞRETİM ÜYESİ HANIFA FATULLAYEV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş.Gör. Merve YILDIRIM Arş.Gör. Burak KIRILMAZ
Dersin Veriliş Şekli TEORİK ANLATIM VE UYGULAMA
Dersin Amacı Organik bileşiklerin taşıdıkları fonksiyonlu grupların analizi hakkında bilgi vermek ve biyolojik olarak önemli bileşikleri kullanarak enstrumantel analiz yöntemlerini öğretmektir.
Dersin Tanımı Kimyasal bileşiklerde bulunan fonksiyonlu grupların teşhisini yapıp kimyasal maddeleri analiz yöntemleriyle tayin etmek.

Dersin İçeriği
1 Farmasötik Kimyada Analiz Yöntemleri
2 Organik bileşiklerin fonksiyonlu gruplarının analizleri
3 Organik bileşiklerin fonksiyonlu gruplarının analizleri
4 Organik bileşiklerin fonksiyonlu gruplarının analizleri
5 Organik bileşiklerin fonksiyonlu gruplarının analizleri
6 Organik bileşiklerin fonksiyonlu gruplarının analizleri
7 Enstrumantel analiz yöntemleri-1: Enstrumantel analiz yöntemlerine giriş
8 Ara Sınav
9 Enstrumantel analiz yöntemleri-2: UV ve görünür alan spektroskopisi
10 Enstrumantel analiz yöntemleri-3: Infrared spektroskopisi
11 Enstrumantel analiz yöntemleri-4: Nükleer magnetik rezonans spektroskopisi
12 Enstrumantel analiz yöntemleri-5: Kütle spektroskopisi
13 Enstrumantel analiz yöntemleri-6: Elementel analiz
14 Enstrumantel analiz yöntemleri ve spektrum yorumlama teknikleri-1
15 Enstrumantel analiz yöntemleri ve spektrum yorumlama teknikleri-2
16 Final Sınavı
17 Bütünleme sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Teşhis reaksiyonlarıyla kimyasal bileşiklerdeki fonksiyonlu grupların tayinin öğrenilmesi
2 Teşhis reaksiyonlarıyla kimyasal bileşiklerdeki fonksiyonlu grupların tayinin öğrenilmesi
3 Teşhis reaksiyonlarıyla kimyasal bileşiklerdeki fonksiyonlu grupların tayinin öğrenilmesi
4 Enstrumantel analiz yöntemlerinin öğrenilmesi
5 Enstrumantel analiz yöntemlerinin öğrenilmesi
6 Enstrumantel analiz yöntemlerinin öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 3 18
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 8 1 8
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 8 3 24
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 8 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Özden S., Ertan R.,Akı E., Yalçın İ., Nebioğlu D., Büyükbingöl E., Göker H.: Farmasötik Kimya Pratikleri 3-4, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2008.
Yardımcı Kaynaklar 2. Jones M.; Organic Chemistry, Princeton University, New York-London, 1937. 3. Türk Farmakopesi 1974, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1974. 4. Organik Kimya laboratuarı, Gatterman and Wieland, Çevirenler: C. Dikmen ve L. Ergener, Çağlayan Kitabevi, 1971. 5. İlaçların Tanınması ve kantitatif Tayini, N. Ergenç, A. Gürsoy, Ö. Ateş, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1989.

Ders İle İlgili Dosyalar