Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ İkinci Düzey KDE 313 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ CANDAN KADRİYE GİRAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DOKTOR CANDAN KADRİYE GİRAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli ANLATIM-ARAŞTIRMA-UYGULAMA
Dersin Amacı Öğrencilerin toplumsal olaylar ve sorunlar hakkında farkındalıklarını artırmak. Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak. Toplumsal sorumluluk, dayanışma, işbirliği gibi kavramların pekişmesi için faaliyetler yürütmek.
Dersin Tanımı Toplumsal yaşamın iyileştirilmesi ve öğrencilerin sosyal çevreye karşı sorumluluklarını artırmaya yönelik bir derstir.

Dersin İçeriği
1 SOSYAL SORUMLULUK NEDİR?
2 SOSYAL SORUMLULUK ÇALIŞMALARI NEDİR VE NEDEN ÖNEMLİDİR?
3 BİREYSEL SOSYAL SORUMLULUK ÇALIŞMALARI
4 PROJE UYGULAMA ÖRNEKLERİNDEN SUNUM
5 GRUP OLARAK SOSYAL SORUMLULUK ÇALIŞMALARI
6 PROJE UYGULAMA ÖRNEKLERİNDEN SUNUM
7 ARA SINAV
8 ENGELLİ BİREYLER VE YAŞLI BİREYLER İÇİN SOSYAL SORUMLULUK ÇALIŞMALARI
9 PROJE UYGULAMA ÖRNEKLERİNDEN SUNUM
10 TOPLUMSAL SORUNLARLA İLGİLİ SOSYAL SORUMLULUK ÇALIŞMALARI
11 SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN HAYATA GEÇİRİLİŞ AŞAMALARI
12 ÖĞRENCİLERİN PROJE SUNUMLARI
13 ÖĞRENCİLERİN PROJE SUNUMLARI
14 ÖĞRENCİLERİN PROJE SUNUMLARI
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar