Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANALOG TÜMDEVRE TASARIMI Birinci Düzey EM 433 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ENİS GÜNAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ENİS GÜNAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Analog devre tasarım teknikleri kullanılarak temel tümdevre mimarisinin tanıtılması.      
Dersin Tanımı Tümdevrelerde bulunan akım aynası. Akımve voltaj kaynakları, aktif yükler, kazanç katı, çıkış katı, dC seviye kaydırma ve tümdevre tasarımı ile ilgili bilgisayar benzetim programlarının öğretilmesi. 

Dersin İçeriği
1 Akım aynaları ve akım kaynakları.
2 Akım aynaları ve akım kaynakları.
3 Voltaj kaynakları.
4 DC seviye kaydırma devreleri. 
5 Emiter kuplajlı fark kuvvetlendiricileri. 
6 Emiter kuplajlı fark kuvvetlendiricileri. 
7 Tüm devrelerde aktif yük. 
8 Tüm devrelerde aktif yük. 
9 Tüm devrelerde kazanç ve çıkış katı.
10 Tüm devrelerde kazanç ve çıkış katı.
11 Tümdevrelerde gürültü
12 Tümdevrelerde gürültü
13 Tüm devre tasarımında bilgisayar benzetim programları  
14 Tüm devre tasarımında bilgisayar benzetim programları  
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. 
2 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. 
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kentsel Tasarım
2 Kent ve Bölge Planlama
3 Ulaşım
4 Peyzaj
5 Ekoloji
6 Sosyoloji
7 Şehircilik Tarihi
8 Sanat Tarihi
9 Kentsel Koruma
10 Bilgisayar Destekli tasarım
11 Kentsel Coğrafya
12 Mimarlık Bilgisi
13 Ekonomi
14 Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15 İstatistik
16 İmar Hukuku
17 Çizim ve Sunum Teknikleri
18 Planlama Kuram ve Teknikleri
19 Yabancı Dil
20 Genel Kültür
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 2 5
Ödev 1 5
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı H. Hakan Kuntman., “Analog Tümdevre Tasarımı” Sistem Yayıncılık, 1992. A.S. Sedra, K. C. Smith., “ Microelectronic Circuits” Oxford Uni. Press, 1998. 
Yardımcı Kaynaklar M.H. Rashid.,”SPICE for Circuits and Electronics Using Pspice” Prentice-Hall Inc., 1990.  

Ders İle İlgili Dosyalar