Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİN EĞİTİMİ BİLİMİ-EĞİTİM BİLİMLERİ İLİŞKİSİ İkinci Düzey FDB569 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SÜLEYMAN AKYÜREK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu dersin amacı din eğitimi ile eğitim bilimleri arasındaki psikolojik, felsefi, tarihsel, politik vb. ilişkileri tartışarak, öğrencilerin din eğitimi teorisini farklı yönleriyle analiz edebilme becerilerini geliştirmektir.
Dersin Tanımı Din eğitimi bilimi-Eğitim bilimleri ilişkisi eğitim bilimleri ve din eğitimine ilişkin çeşitli sorunları inceleyen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Eğitimin sosyokültürel işlevleri.
2 Eğitim Bilimlerinin epistemolojik ve metodolojik temelleri.
3 Eğitim Bilimlerinin gelişimi (Dünyada ve Türkiye'de).
4 Eğitim Bilimlerinin diğer bilimlerle ilişkisi.
5 Eğitim-felsefe ilişkisi.
6 Eğitimde sistem yaklaşımı.
7 Dini gelişim ve din eğitimi ilkeleri (Fıtrat, din duygusu).
8 Yaşlara göre dini gelişim ve din eğitimi.
9 Eğitim bilimleri–din eğitimi bilimi ilişkisi.
10 Genel eğitim-din eğitimi ilişkisi.
11 Din eğitimi politikası.
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan bir öğrenci eğitimin sosyokültürel işlevlerini açıklayabilir.
2 Eğitim Bilimlerinin epistemolojik ve metodolojik temellerini irdeleyebilir.
3 Eğitim Bilimlerinin gelişimini açıklayabilir.
4 Eğitim Bilimlerinin diğer bilimlerle ilişkisini tartışabilir.
5 Eğitim-felsefe ilişkisini çeşitli yönleriyle açıklayabilir.
6 Eğitimde sistem yaklaşımını ve din eğitimine imalarını analiz edebilir.
7 Dini gelişim ve din eğitimi ilişkisini açıklayabilir.
8 Yaşlara göre dini gelişim olgusunu ve bu olgunun din eğitimi teori ve pratiğindeki yerini tartışabilir.
9 Eğitim bilimleri ve din eğitimi bilimi ilişkisini analiz edebilir.
10 Din eğitimi politikasına ilişkin temel tartışmaları açıklayabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 13 1 13
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İ. Çınar, H. Atılgan (Ed), Ülkemizde Laik Egğitim Sisteminde Sosyal Bilim Olarak Din Öğretimi Kurultayı: Bildiri ve tartışmalar, İnönü üniv. yay, 2005; Selahattin Ertürk, Eğitimde Program Geliştirme, Edge akademi yayınclık, 2013; Gaston Mialaret, Eğitim Bilimlerinin Gelişimi, Çev. Hüseyin Izgar/ Musa Gürsel, Nobel yay., 2005; Mualla Selçuk, Çocuğun Eğitiminde Dini Motifler, TDV yayınları, 2000.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar