Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EVCİL HAYVAN TÜRLERİNDE SUN'İ TOHUMLAMA YÖNTEMLERİ İkinci Düzey VDS 515 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. Serpil SARIÖZKAN/PROF.DR. Ö.Orkun DEMİRAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yoktur
Dersin Veriliş Şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Bu dersin amacı, evcil hayvanlarda uygulanan vaginal, intraservikal ve rectovaginal sun’i tohumlama yöntemlerinin öğretilmesidir
Dersin Tanımı Bu dersin amacı, evcil hayvanlarda uygulanan vaginal, intraservikal ve rectovaginal sun’i tohumlama yöntemlerinin öğretilmesidir

Dersin İçeriği
1 Sun’i tohumlamanın tarihçesi
2 Sun’i tohumlamanın amaçları
3 Sun’i tohumlama teknikleri I.
4 Sun’i tohumlama teknikleri I.
5 Sun’i tohumlama için gereken araç ve beceri
6 Tohumlama ekipmanları
7 Sınav
8 İneklerde sun’i tohumlama
9 Kısraklarda sun’i tohumlama
10 Koyun ve keçilerde sun’i tohumlama
11 Tavşanlarda sun’i tohumlama
12 Karnivorlarda sun’i tohumlama
13 Balıklarda sun’i tohumlama
14 Kanatlılarda sun’i tohumlama
15 Domuzlarda sun’i tohumlama
16 Final sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Evcil hayvanlarda uygulanan vaginal, intraservikal ve rectovaginal sun’i tohumlama yöntemlerini bilir.
2 Suni tohumlamanın amaçlarını bilir.
3 Suni tohumlama yapmak için gereken araç ve ekipmanlarını bilir.
4 İneklerde, atlarda, koyun ve keçilerde suni tohumlama uygulayabilir
5 Çiftlik hayvanlarında uygun tohumlama zamanını belirleyebilir.
6 Dişi hayvanlarda fertilite üzerine etkili faktörler hakkında yorum yapabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3 Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4 Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5 Bilimsel bakışa sahip olur,
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7 Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8 Bilimsel yenilikleri takip eder,
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar