Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ MOLEKÜLER BİYOLOJİ-II Üçüncü Düzey BİY 518 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERTUĞRUL YÜZBAŞIOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Öğrencileri Küçük moleküllerin zardan taşınması, Hücre içi bölmeler ve protein tasnifi, Hücre içi kesecikli taşıma, Enerji dönüşümü (mitokondriler ve kloroplast), Hücre iletişimi, Hücre iskeleti, Hücre döngüsü ve programlı hücre ölümü, Hücre kavşakları, hücre yapışması ve hücre dışı matris hakkında bilgilendirmektir.
Dersin Tanımı Küçük moleküllerin zardan taşınması, Hücre içi bölmeler ve protein tasnifi, Hücre içi kesecikli taşıma, Enerji dönüşümü (mitokondriler ve kloroplast), Hücre iletişimi, Hücre iskeleti, Hücre döngüsü ve programlı hücre ölümü, Hücre kavşakları, hücre yapışması ve hücre dışı matris

Dersin İçeriği
1 Küçük moleküllerin zardan taşınması
2 Hücre içi bölmeler ve protein tasnifi
3 Hücre içi kesecikli taşıma
4 Hücre içi kesecikli taşıma
5 Enerji dönüşümü (mitokondriler ve kloroplast)
6 Hücre iletişimi
7 Hücre iletişimi
8 ARA SINAV
9 Hücre iskeleti
10 Hücre iskeleti
11 Hücre döngüsü ve programlı hücre ölümü
12 Hücre döngüsü ve programlı hücre ölümü
13 Hücre kavşakları, hücre yapışması ve hücre dışı matris
14 Hücre kavşakları, hücre yapışması ve hücre dışı matris
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Küçük moleküllerin zardan taşınmasını açıklar
2 Hücre içi bölmeleri tanımlar
3 Hücre içi kesecikli taşımayı açıklar
4 Enerji dönüşümü (mitokondriler ve kloroplast) nü tanımlar
5 Hücre iletişiminin mekanizmalarını açıklar
6 Hücre iskeletini açıklar
7 Hücre döngüsü ve programlı hücre ölümünü açıklar
8 Hücre kavşakları, hücre yapışması ve hücre dışı matrisi tanımlar
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nitelikli bilim insanı olur
2 Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3 Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4 Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5 Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6 Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7 Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8 Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10 Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11 Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 5 35
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 50 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Buyru, N., Dalay, N., Özgüç, M., Öztürk, M., Sakızlı, M., (Çeviri Editörleri), Hücrenin Moleküler Biyolojisi, 4. baskı, TÜBA, Çankaya, Ankara, 2008.
Yardımcı Kaynaklar Güncel makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar