Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
REGÜLER MATRİS DÖNÜŞÜMLERİ-I Birinci Düzey MAT 501 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ADİVE NİHAL TUNCER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ADİVE NİHAL TUNCER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Çeşitli limitleme metodları tanımları verilerek, bu metodlar arasındaki ilişkiler, hangi şartlarda birbirlerini gerektirdiği konuları üzerinde durulmaktadır.
Dersin Tanımı Limitleme(toplanabilme) Metodları, Bazı Özel Limitleme Metodları, Norlund, Cesaro, Hölder, Hausdorff, Abel metodları, Tauberian teoremleri, Kuvvetli regüler matrisler, Banach limitleri, sayma fonksiyonları, sınırlı yakınsaklık alanları, düzgün limitlenebilen diziler, matris cümleleri, matris normları.

Dersin İçeriği
1 Limitleme Metodları Tanımları ve İlgili Teoremleri
2 Matris Limitleme Metodları
3 Silverman Toeplitz Teoremi
4 Norlund ve Riesz Ortalamaları ve bu ortalamaların Regülerliği
5 Schur Matrisleri Tanım ve ilgili Teoremleri
6 Matris Metodlarının Tutarlılığı
7 Bazı Özel Limitleme Metodları
8 Cesaro ve Hölder Matrisleri ve ilgili Teoremleri
9 Hausdorff Metodları ve ilgili Teoremleri
10 ARA SINAV
11 Abel Metodu Tanımı ve ilgili Teoremleri
12 Tauber Teoremleri ve ilgili Teoremleri
13 Banach Limitleri
14 Kuvvetli Regüler Matrisler
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matris metodlarını öğrenir.
2 Cesaro, Norlund ve Riesz Ortalamalarını öğrenir.
3 Regüler matrisleri öğrenir.
4 Tauber Teoremlerini öğrenir.
5 Schur Matrislerini öğrenir.
6 Matris metotları arasındaki bağıntıları öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2 Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3 Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4 Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5 Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9 Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11 Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12 Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13 Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15 Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- G.M. PETERSEN; Regular Matrix Transformations, McGraw-Hill,London, 1966. 2- Doç.Dr. Öner ÇAKAR; Regular Matris Transformasyonları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Dersle ilgili kitap ve makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar