Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİTKİLERDEN PİGMENT ELDESİNDE UYGULANABİLEN YÖNTEM Üçüncü Düzey TIB 513 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Kimya Lisans öğrenimini tamamlamış olmak.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN CÜCER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Teorik anlatım ve tartışma (1 saat) ve uygulama (2 saat)
Dersin Amacı Tıbbi Biyoloji ve Kimya disiplinlerinde ortak anlayış geliştirerek, biyokütleden tıpta kullanılabilecek yöntem ve materyal elde etme yollarını araştırmada temel örnek oluşturmak.
Dersin Tanımı Tıbbi Biyoloji ve Kimya bilgilerinin kullanılması ile biyokütleden yararlanım konusunda düşünmeyi, fikir üretmeyi ve çalışmayı teşvik eden bir karşılıklı bilgi akışverişi ve uygulamalar.

Dersin İçeriği
1 Biyokütle tanımı ve genel bilgi. Biyokütleden yararlanma yolları.Biyoprodakt (doğal kaynaklı ürün) ne demektir, çeşitli örnekler üzerine).
2 Biyokütleden yararlanmanın getirdiği avantajlar ve dexavantajlar. Renk Kavramı. Boya, pigment tanımları. Boyar maddelerin yapıları. ortak olan ve olmayan özellikleri.
3 Bitkilerin sentezlediği renkli maddelerin sınıflandırılması ve boyama özellikleri.
4 Önceden bilinen doğal boyar maddeler ve kullanım yerleri nelerdir? (Tıp, tekstil boyama, gıda boyama v.b. alanlarda kullanımın yarar ve zararlarının tartışılması),
5 Önceden bilinmeyen kullanım alanlarının araştırılması.
6 Ayırma ve saflaştırma yöntemleri nelerdir?
7 Özütleme (ekstraksiyon) tanım, temel prensipler ve yöntemler. (Anlatım)
8 Özütleme (ekstraksiyon) metodları (Uygulama)
9 Kromatoğrafi tanım, kağıt, kolon, ince tabaka, HPLC, elektroforez hakkında I
10 Kromatoğrafi tanım, kağıt, kolon, ince tabaka, HPLC, elektroforez II ve kütle ve gaz kromatografilerinin kısa tanımları.
11 Kağıt kromatografi uygulaması
12 Distilasyon tanım, yöntem ve uygulama
13 Dondurup çözme metodu anlatım ve uygulama.
14 Elde edilen boyaların sterilizasyonu ve uzun süreli saklama yolları.
15 Yeni geliştirilen boyaların toksik, genotoksik, mutajenik, çevresel v.b. etkileri, bu zararların saptanması ve ya yok edilmesi üzerine tartışma ve açıklamalar..
16 Bitkisel boyar maddelere ve bunlardan sağlık alanında yararlanma konusunda ülkemizin ve başka ülkelerin yaklaşımlarının karşılaştırılması. Anlatım ve tartışma.
17 DOLDURULACAK
18 DOLDURULACAK
19 DOLDURULACAK
20 DOLDURULACAK

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Doğal ve sentetik materyal kullanımı arasındaki farkın ayırdedilmesi,
2 Bunların birbirine göre, maliyet, çevre ve sağlık, elde edilme, saklama şartları, etkinlik açısından avantaj ve dezavantajlarının bilinmesi.
3 Disiplinler arası araştırmalara yaklaşım geliştirebilme.
4 Farklı disiplinlere ait bilgi birikimine ulaşabilme, bunları birleştirerek yeni metod ya da ürün araştırmaları planlayabilme.
5 DOLDURULACAK
6 DOLDURULACAK
7 DOLDURULACAK
8 DOLDURULACAK
9 DOLDURULACAK
10 DOLDURULACAK

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2 Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3 Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4 Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6 En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DOLDURULACAK
Yardımcı Kaynaklar DOLDURULACAK

Ders İle İlgili Dosyalar