Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENFEKSİYON HASTALIKLARI Birinci Düzey SEC223 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA SİNAN KURŞUNLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr.Gör. MUSTAFA SİNAN KURŞUNLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Enfeksiyon hastalıklarının bulaş ve korunma yollarını bilen. Kendini, çevresini ve hastaları enfeksiyon hastalıklarından koruma konusunda bilinçli sağlık teknikerleri yetiştirmek.
Dersin Tanımı Temel enfeksiyon ve enfeksiyondan korunma bilgisi.

Dersin İçeriği
1 Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş
2 El hijyeni ve El Hijyeni Uygulaması
3 Enfeksiyon Hastalıklarında Genel Belirtiler
4 Enfeksiyonlardan Korunma
5 Hastane Enfeksiyonlarının Tanımı
6 Hastane Hastane Enfeksiyonları (Damar İçi Kateter Enfeksiyonları ve Nozokomiyal Solunum Yolu Enfeksiyonu)
7 Enfeksiyon Kontrolünde Genel Önlemler
8 Cerrahi Alan Enfeksiyonları ve Üriner Sistem Enfeksiyonları
9 Ara sınav
10 Ara sınav değerlendirme. Kan ve Kan Ürünleir ile Bulaşan Enfeksiyonlar
11 Solunum Yoluyla Bulaşan Enfeksiyonlar
12 Cerrahi aletler, ventilatörler, damar içi kateterler kullanımı gibi işlemlerle enfeksiyon bulaşı ve önlenmesi
13 Atık yönetimi
14 Ameliyathane ve Yoğun Bakım Ünitelerinde Enfeksiyon Kontrolü
15 Bildirimi Zorunlu Hastalıklar
16 Salgın
17 Final Sınavları
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Enfeksiyon hastalıklarının bulaş ve korunma yollarını bilir
2 Genel enfeksiyon kontrol önlemlerini bilir ve uygular
3 El hijyeninin önemini bilir ve uygular
4 Hastane enfeksiyonunun ne olduğunu nasıl ortaya çıkabileceğini ve alınabilecek önlemleri bilir.
5 atık protokolünü bilir
6 ameliyathanelerde yapılması enfeksiyon kontrolü için yapılması gerekenleri bilir
7 kan ve kan ürünleri ile bulaşan enfeksiyon etkenlerini ve korunma yollarını bilir
8 ameliyathane personeli için enfeksiyondan korunmada standart önlemleri bilir.
9 personel sağlığı için uyması gereken kuralalrı bilir ve uygular.
10 aşının korunmdaki önemini bilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar Wilke Topçu A, Söyletir G, Doğanay M. Enfeksiyon hastalıkları ve Mİkrobiyoloji 2010.

Ders İle İlgili Dosyalar