Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MODERN FELSEFE KAYNAK METİNLER Üçüncü Düzey FDB595 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET YILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ar.Gör. Yunus Yurdakul
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Dersin Amacı Bu ders Rönesans Felsefesi, Modern felsefe ve Aydınlanma Felsefesindeki önemli filozofları ve fikirlerini tanıtmayı, eleştirel bir şekilde ele almayı amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders, Rönesans, Modern Felsefe ve Aydınlama felsefesini, önemli filozofları ve fikirlerini ele alan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Rönesans Felsefesinin Genel Özellikleri
2 Rönesans Felsefesindeki Önemli Akımlar
3 Rönesans''ta Devlet ve Hukuk Felsefesi
4 Rönesans''ta Doğa Felsefesi
5 17. yy. Felsefesi: Descartes
6 B.Pascal, T.Hobbes
7 Occasionalistler
8 B.Spinoza
9 Leibnitz
10 18.yy.Aydınlanma Felsefesi, Genel Özellikler
11 J.Locke
12 G.Berkeley,T.Reid
13 D.Hume
14 I.Kant
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci rönesans, modern ve aydınlanma felsefesinin genel özelliklerini açıklayabilir.
2 Öğrenci, rönesans, modern felsefe ve aydınlanma felsefesinin önemli filozoflarını söyleyebilir.
3 Öğrenci, rönesans, modern felsefe ve aydınlanma felsefesindeki önemli filozofların temel fikirlerini açıklayabilir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 3 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi; Macit Gökberk, Felsefe Tarihi
Yardımcı Kaynaklar Descartes: Metod Üzerine Konuşma; Metafizik Düşünceler. Leibniz, Theodise; Spinoza, Ethica; J.Locke, İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme; D.Hume, İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme

Ders İle İlgili Dosyalar