Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MUHASEBE STANDARTLARI VE UYGULAMALARI İkinci Düzey İŞL 570 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Azzem ÖZKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf Dersleri/Makale İncelemesi/Ödev ve Sunumlar.
Dersin Amacı Bu dersin amacı; seçilmiş bazı muhasebe standartları konusunda öğrencilere yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bir ekonomik birimle ilgili finansal bilgileri kaydeden, sınıflandıran, özetleyen, analiz eden, yorumlayan ve bilgi talep eden taraflara bunları sunan bir bilgi sistemidir.

Dersin İçeriği
1 Tanışma. Giriş. Dersin tanıtımı.
2 Kavramsal çerçeve.
3 Tam set ve KOBI muhasebe standartları hakkında genel bilgiler.
4 Finansal tabloların sunuluşuna ilişkin standartlar.
5 Stoklar ve hasılat standartları-I.
6 Stoklar ve hasıtal standartları-II.
7 Maddi ve maddi olmayan duran varlıklar standartları.
8 Yatırım amaçlı gayrimenkuller standardı.
9 Yarıyıl içi sınavı.
10 Gelir vergileri standardı.
11 Devlet teşviklerinin muhasebeleştirilmesi.
12 Sektörel muhasebe standartları (TMS-11, TMS-41, TFRS-6).
13 Varlıklarda değer düşüklüğü (TMS-36) ve karşılıklar, koşullu borçlar ve koşullu varlıklar standartları (TMS-37).
14 Finansal araçlar (TMS-39/TFRS-9).
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri kavrama becerilerini geliştirmek.
2 Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri yorumlayabilme becerilerini geliştirmek.
3 Muhasebe standartlarının gereklerini fayda maliyet kriteri çerçevesinde değerlendirebilmek.
4 Uygulama boyutunda muhasebe standartlarının hangi yaklaşımlarının tercih edilebileceğine yönelik çıkarımlar yapabilmek.
5 Uygulama boyutunu da dikkate alarak muhasebe standartlarının altında yatan varsayımları yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
6 Muhasebe standartlarının nihai ve tali amaçları çerçevesinde muhasebe uygulamalarını yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır.
2 Alanında elde ettiği bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirerek yorumlar.
3 Verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel çalışma yapar.
4 Yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
5 Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek gerçek hayat problemlerini çözer.
6 Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek tekniklerini uygular.
7 İşletme paydaşlarının davranışlarının nedenlerini, oluşum süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
8 Günümüz işletmelerinde uygulanabilecek çağdaş yönetim tekniklerini ve bunların uygulanma gerekçelerini teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşulları dikkate alarak listeler ve açıklar.
9 İşletmelerin iç ve dış unsurlarıyla uyumlu, esnekliğini ve rekabet gücünü artıracak stratejik yönetim süreçlerini tasarlar ve uygular.
10 Pazarlama alanında farklı konuları algılar ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
11 Muhasebe ve finansman alanında işletmenin karşılaşabileceği tüm sorunları tespit eder ve çözer.
12 Finansal verileri analiz edecek programları kullanır.
13 Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve tartışır.
14 Üretim ve hizmet işletmelerinin lojistik ve stoklama faaliyetlerini etkin yönetir.
15 İşletmelerin kaynaklarını verimli kullanması için gereken düzenlemeleri listeler.
16 İşletmenin herhangi bir alanında karşılaştığı problemi matematiksel bir model ile ifade eder ve farklı yöntemlerle çözer.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 3 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 8 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 9 3 27
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 4 12
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ---Remzi ÖRTEN, Hasan KAVAL ve Aydın KARAPINAR; (2014), Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları Uygulama ve Yorumları, Gazi Kitabevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar ---Ümit GÜCENME GENÇOĞLU, Yıldız ÖZERHAN ve Selahattin KARABINAR; (2013), Türkiye Finansal Raporlama Standartları, Sakarya Üniversitesi Yayınları, Sakarya.

Ders İle İlgili Dosyalar