Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKÇE ÖGRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE UYGULAMALARI İkinci Düzey TEA 506 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ GÖÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teori, araştırma ve tartışma
Dersin Amacı Ortaokul düzeyinde etkili bir Türkçe öğretimi yapabilmek için ölçme ve değerlendirme açısından gerekli bilgi ve becerileri kazanmak.
Dersin Tanımı Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme konusunda bilgi ve beceri kazandıran; öğrenci çalışmalarını (ürünlerini) ve etkinliklerdeki başarımlarını (performanslarını) amaca uygun yöntemlerle belirleyerek ve öğrenci hakkında isabetli kanaat oluşturmanın yollarını öğreten pedagojik bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Öğrencilerle Tanışma
2 Ölçme ve değerlendirmenin tarihi gelişimi (Millî Eğitim Şuralarında, Tebliğler Dergisinde ölçme ve değerlendirme).
3 Ölçme ve değerlendirmenin Türkçe öğretim programındaki yeri.
4 Ölçme ve değerlendirme uygulamalarında göz önünde bulunması gereken ilkeler.
5 Ölçme ve değerlendirme uygulamalarında göz önünde bulunması gereken özellikler.
6 ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık),
7 Ölçme ve değerlendirmenin önemi ve gerekliliği. Değerlendirme çalışmalarının planlanması ve yürütülmesi.
8 Süreç ve sonuç / ürün değerlendirme çalışmaları
9 Türkçe öğretiminde en çok kullanılan ölçme araçları
10 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri)
11 Ölçme ve değerlendirmede kullanılan formlar / ölçekler
12 Öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme.
13 Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler
14 Dönem değerlendirmesi
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dersin, konunun içeriği ve öğrenci katılımını esas alan bir yaklaşımla ders işlenecektir. Bunun yanında öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alana yönelik ölçme aracı geliştirme (dereceli puanlama anahtarı) vb. ölçme ve değerlendirme ile ilgili uygulamalarına yer verilerek adayların donanımlı bir şekilde yetişmeleri amaçlanır.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Uygulamalarla ilgili yasa yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır
3 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 12 144
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Göçer, Ali (2014). Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Yardımcı Kaynaklar Dersle ilgili yayımlanmış Makaleler...

Ders İle İlgili Dosyalar