Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANTROPOMETRİK ÖLÇÜM UYGULAMALARI Üçüncü Düzey BDY 611 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan antropometrik ölçümleri öğrenmek.
Dersin Tanımı Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan antropometrik ölçümler.

Dersin İçeriği
1 Beslenme durumunun değerlendirilmesinde kullanılan antropometrik ölçümler.
2 Antropometrik ölçümler için belirlenen kesim noktaları.
3 Özel gruplarda antropometrik ölçümlerin kullanımı (çocuk, adölesan)
4 Çocuk büyüme referansları ve standartları.
5 Özel gruplarda antropometrik ölçümlerin kullanımı (yetişkin)
6 Özel gruplarda antropometrik ölçümlerin kullanımı (yaşlılar, engelliler ve yatağa bağımlı hastalar)
7 Vücut kompozisyonu ve saptama yöntemleri.
8 Ara sınav
9 Beslenme durumunu saptamada kullanılan tarama araçları
10 Beslenme durumunu saptamada kullanılan tarama araçları
11 Antropometrik ölçüm uygulamaları.
12 Antropometrik ölçüm uygulamaları.
13 Dönem ödevlerinin sunumu ve tartışılması.
14 Dönem ödevlerinin sunumu ve tartışılması.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Beslenme durumunun saptamasında kullanılan antropometrik ölçümleri öğrenir.
2 Antropometrik ölçümler için belirlenen kesim noktalarını bilir.
3 Bazı antropometrik ölçümleri yapabilir.
4 Ölçüm sonuçlarını referans değerlerle karşılaştırabilir.
5 Karşılaştırma sonucunda beslenme durumu hakkında karar verebilir.
6 Beslenme durumu tarama araçları hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 4 2 8
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T,Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 4. baskı, Hatiboğlu Yayınevi,Ankara,2002.
Yardımcı Kaynaklar Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T,Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 4. baskı, Hatiboğlu Yayınevi,Ankara,2002.

Ders İle İlgili Dosyalar