Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KENT PLANLAMADA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Üçüncü Düzey ŞPL 508 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜZİN YELİZ KAHYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Konu anlatımlarının ardından öğrencilerin araştırma başlıkları çerçevesinde araştırama metotlarının irdelenmesi tartışılması ve geliştirilmesi için dönem boyunca geliştirilen ödevler ve sunumlar öğrenci tarafından yapılması beklenmektedir.
Dersin Amacı Kentsel planlamada araştırma sürecinin öğrenilmesi, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerinin tanınması, ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, kaynak okuma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerinin deneyimlenerek öğrenilmesidir.
Dersin Tanımı Kent planlamada olası araştırma başlıklarının için farklı yöntemsel bakış açıları izlenerek hangi farklı araştırma yöntemleri uygulanabileceğini görmek ve elde edilebilecek olası sonuçları irdelemektir.

Dersin İçeriği
1 Dersin kapsamı konusunda genel bilgilendirme ve giriş
2 KENT PLANLAMADA ARAŞTIRMA KONULARI NELER OLABILIR
3 Teorik yaklaşım ve Seçilen araştırma konusu kapsamımda literatür taraması
4 Metodolojik yaklaşım ve Seçilen araştırma konusunun irdelenip bu konu altında sorulabilecek sorular nelerdir?
5 Veri toplamak ve Araştırma Metodunu Belirlemek – Sorulan soruyu cevaplamak için hangi verilere ulaşılmalıdır.
6 Araştırma Metotları ve verinin Analizi sonuç elde etme ve veri yorumlama
7 ARA SINAV
8 Öğrencinin ortaya attığı araştırma başlığına dair araştırma yaklaşımının araştırma metotlarının geliştirilmesi
9 Öğrencinin ortaya attığı araştırma başlığına dair araştırma yaklaşımının araştırma metotlarının geliştirilmesi
10 Öğrencinin ortaya attığı araştırma başlığına dair araştırma yaklaşımının araştırma metotlarının geliştirilmesi
11 Araştırma sorusunun nasıl cevaplanabileceğine dair olası yol haritaları ve ne sonuçlar elde edilebilir
12 Öğrenci Araştırma Sunumları
13 Öğrenci Araştırma Sunumları
14 Öğrenci Araştırma Sunumları
15 Öğrenci Araştırma Sunumları
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Veri toplama ve gruplama
2 Nicel araştırma yöntemleri
3 Nitel Araştırma Yöntemleri Anket ve Ölçek geliştirme
4 Görüşme ve Derinlemesine Görüşme
5 Verilerin istatistiki analizleri
6 Arastirmaya yonelik metodolojik yaklasim belrleleme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
2 2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 14 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 14 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 28 56
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar SAGE Research Methods Yayınları ve Dergi

Ders İle İlgili Dosyalar