Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENGELLİLERDE BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR Üçüncü Düzey BSB 577 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMİRE ÖZKATAR KAYA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMİRE ÖZKATAR KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Engelliler hakkında bilgi sahibi olmak, engellilerin sınıflandırılması, engellilerde beden eğitimi ve sporun önemi
Dersin Tanımı Engelliler hakkında bilgi sahibi olmak, engellilerin sınıflandırılması, engellilerde beden eğitimi ve sporun önemi

Dersin İçeriği
1 Tanımlar, engel nedenleri, engellilerin sınıflandırılması, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları
2 Engelli bireylerin özellikleri, engelli gençlerin eğitiminde sporun yeri ve önemi
3 Spor seçiminde dikkat edilecek konular
4 Sportif aktivitelerin uygulamasında dikkat edilecek konular
5 Ortopedik engelliler
6 Zihinsel Engelliler
7 Ara sınav
8 İşitme Engelliler
9 Görme Engelliler
10 Engelli bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları
11 Engelli bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları
12 Engelli bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları
13 Engelli bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilere engellilerle çalışabileceği ile ilgili bilgi kazandırılması
2 Öğrencilere engellilerle çalışabileceği ile ilgili deneyimler kazandırılması
3 Engellilerde beden eğitimi ve spor alanında çalışabilecek eleman kazanmak
4 Engellilik ve Engelliler hakkında bilinçli bir toplum oluşturmak
5 Engellilerin beden eğitimi ve spor yoluyla topluma kazandırılması
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özer, D.S. ; Engelliler İçin Beden Eğitimi Spor, Nobel Yayınevi, Ankara, 2001.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar