Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EVCİL HAYVANLARDA SOLUNUM VE KARDİOVASKÜLER SİSTEMİN MUAYENESİ Birinci Düzey VİH 508 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yanlızca veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOKTUR
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE, HAFTADA 2 SAAT TEORİK VE 2 SAAT UYGULAMA OLARAK VERİLİR
Dersin Amacı Bu dersin amacı Hayvanlarda solunum ve kardiovaküler sistemlerin muayenesinin öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Bu ders hayvanlarda solunum ve kardiovaküler sistemlerin muayenesinin öğreten bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Uygulamalı anatomi
2 Kardiovaskuler sistemin inspeksiyon and fiziksel muayenesi
3 Kalbin oskültasyonu
4 diagnostik testler
5 kalp hastalıklarının spesifik klinik bulguları
6 damar hastalıkları
7 normal solunum
8 solunum hastalıklarına neden olan durumlar
9 solunum sistemin inspeksiyon and fiziksel muayenesi
10 sınav
11 Anormal solunum
12 solunum hastalıklarının spesifik klinik bulguları
13 kalbin doppler ultrasonografik muayenesi
14 kalbin EKG muayenesi ve EKG yorumlanması
15 kalbin EKG muayenesi ve EKG yorumlanması
16 sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda solunum ve kardiovasküler hastalıkları öğrenir.
2 Bu dersi alan öğrencihayvanlarda solunum ve kardiovasküler hastalıkların klinik teşhisini öğrenir.
3 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda solunum ve kardiovaskülerhastalıkların laboratuvar teşhisini öğrenir.
4 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda solunum ve kardiovasküler hastalıkların ayırıcı tanısını öğrenir.
5 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda solunum ve kardiovasküler hastalıkların tedavisini öğrenir.
6 Bu dersi alan öğrenci geviş hayvanlarda solunum ve kardiovasküler hastalıklardan korunmayı öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 16 1 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 16 1 16
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İmren, H.Y., 1997. Veteriner İç Hastalıklarına Giriş, Medisan, Ankara. O. M. Radostits. 2000. Veterinary clinical examination and diagnosis. WB Saunders Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.
Yardımcı Kaynaklar Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.

Ders İle İlgili Dosyalar