Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ULUSLARARASI YAKLAŞIMLAR İkinci Düzey İME 513 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Sevim Sevgi
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE ve ÇEVRİMİÇİ EĞİTİM BİRLİKTE YAPILMAKTADIR.
Dersin Amacı Ders kapsamında öğrencilerin, matematik eğitimi alanında uluslar arası alanda yaşanan yenilikler, bu bağlamada üretilen yeni öğrenme teorileri, kuramsal çerçeveler ve metedolojik yaklaşımlar hakkında bilgi ve düşünce geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde uluslararası yaklaşımları öğrenmeleridir.

Dersin İçeriği
1 Matematiksel bilginin doğası, matematiksel kavramların epistemolojisi
2 Soyutlama süreci ve soyutlama türleri, RBC soyutlama teorisi
3 Akıl yürütme ve matematiksel düşünme türleri; biliş ve üst-biliş kavramları; öz takip ve öz düzenleme kavramları, problem çözüm sürecinde üst bilişin kullanımı
4 Matematiksel bilgi türleri, kavramsal ve işlemsel anlama; öğretmenler için pedagojik alan bilgisi (PCK) öğretim süreçlerinde kullanımı
5 Geometrik düşüncenin gelişimi ve Van Hiele teorisi
6 Aritmetik ve cebir kavramlarının öğrenimiyle alakalı kuram ve teoriler
7 APOS teorisi ve cebir konularının öğrenim sürecindeki işlevi; Subje (procept) kavramı, cebir ve aritmetik konularının öğrenimin sürecindeki rolü
8 Sosyo-kültürel teori ve matematik eğitimindeki uygulamaları
9 Çağdaş kuram ve teoriler ışığında farklı matematiksel kavramların öğrenim süreçlerinin analizi
10 Çağdaş kuram ve teoriler ışığında Türkiyede okutulan matematik ders programının ve ders kitaplarının analizi
11 Japonya, Batı Avrupa ve Amerika gibi ülkelerin matematik ders programlarının incelenmesi
12 Gelişmiş ülkelerde matematik eğitiminde son yıllarda yaşanan değişimler ve yeni trendler
13 Matematik eğitimiyle alakalı uluslararası proje çalışmalarının muhteva ve metodolojik açıdan incelenmesi
14 Matematik eğitimiyle alakalı uluslararası proje çalışmalarının muhteva ve metodolojik açıdan incelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin matematik eğitimindeki çağdaş teori ve kuramlar hakkında bilgi ve düşünce geliştirmesi hedeflenmektedir
2 Türkiyede okutulan matematik ders programları, ders kitapları ve ilgili yazılı ve sanal materyalleri çağdaş kuram ve teoriler ışığında analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır.
3 Matematik eğitimiyle alakalı uluslararası alanda yaşanan paradigma değişimleri hakkında farkındalık oluşturmaları ve düşünce geliştirmeleri hedeflenmektedir.
4 Gelişmiş ülkelerde matematik öğretiminde kullanılan yeni öğretim yaklaşımları ve uygulamaları hakkında bilgi ve düşünce geliştirmeleri beklenmektedir.
5 Matematik eğitimiyle alakalı uluslararası proje ve tez çalışmalarının içerik ve metodolojileriyle alakalı düşünce geliştirmeleri beklenmektedir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. 3- 4- 5- 6- 7- 8-
2 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
3 Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
4 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5 Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
7 Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
8 Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. 9-
9 Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
10 Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
11 Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
12 Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
13 Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
14 Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
15 Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 7 14
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 14 14
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bingölbali, E., Arslan, S. & Zembat İ. Ö. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler Davis, R. B., Maher, c. a. & Noddings, N. (2005); Constructivit view on the teaching and learning mathematics Artzt, A. F. & Thomas, E. A. (2002). Becoming a reflective mathematics teacher. Atweh, B. & Forgasz, H. & Nebres, B. (2001). Sociocultural Researh on mathematics education: An Internatinal Perspectives. Boaler, J. (2000). Multiple perspectives on mathematics teaching and learning
Yardımcı Kaynaklar Uluslararası makaleler, proje çalışmaları; uluslararası tez çalışmaları

Ders İle İlgili Dosyalar