Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ELEMENTER MÜZİK EĞİTİMİ UYGULAMALARI İkinci Düzey MÜZ547 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Hibrit-Yüzyüze ve online
Dersin Amacı Öğrencinin, öncelikle elementer kavramını incelemesi; elementer müzik eğitimi uygulamaları hakkında bilinçlenmesi, günümüzde yapılan elementer uygulamaları hakkında araştırmalar yapması, bu alana uzmanlar kazandırılması için yapılan ve yapılacak çalışmaları irdelemesi, örnek uygulamaları dersin hocası ile yerinde inceleyerek sorgulaması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Türkçe - Yüz yüze – Seçmeli

Dersin İçeriği
1 Dersin tanımı, amaçları ve içeriği hakkında genel bilgiler verilmesi
2 Elementer kavramının tartışılması
3 Elementer müzik ve hareket kavramının tartışılması
4 Elementer müzik uygulamalarının kökeni ve geçmişinin tartışılması
5 Elementer müzik ve hareket eğitimi hakkında Avrupa, Amerika ve Asya’daki uygulamaların araştırılması ve değerlendirilmesi
6 Elementer müzik ve hareket eğitimi hakkında Türkiye’deki uygulamalarının araştırılması ve değerlendirilmesi
7 Vize Haftası
8 Elementer müzik ve hareket eğitimi hakkında yazılmış akademik çalışmaların incelenmesi
9 Elementer müzik ve hareket eğitimi hakkında ders içerisinde konuşma ve şiir okuma çalışmalarıyla örnek bir uygulama yapılması ve tartışılması
10 Elementer müzik ve hareket eğitimi hakkında ders içerisinde deyim ve atasözleriyle örnek bir uygulama yapılması ve tartışılması
11 Elementer müzik ve hareket Eğitimi hakkında ders içerisinde hareket çalışmaları (dans, beden perküsyonu, yürüme, koşma vb.) hakkında örnek bir uygulama yapılması ve tartışılması
12 Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi hakkında akademik içerikli, APA 6 yazım stiline uygun örnek bir yazı çalışması yapılması
13 Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi hakkındaki APA 6 yazım stiline uygun örnek akademik yazı çalışmasının incelenmesi
14 Final Haftası
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 15 150
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 2 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bilen, S., Özevin, B., & Canakay, U. E. (2011). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi (S. Tarman Ed. Vol. 2). Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları Erol, O. (2015). Şarkı söyle dans et, Çocuklar için müzik ve hareket eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap. Erol, O. (2015). Kendin Yap Kendin Çal. Ankara: Eğitan kitap yayıncılık. Jungmair, U. E. (2003). Elementare Musik und Bewegungserziehung Prinzipien und Grundlagen. Paper presented at the Orff-Schulwerk Müzik ve Dans Pedagojisi İstanbul. Jungmair, U. E. (2006). Orff-Schulwerk und Kreative Drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(2).
Yardımcı Kaynaklar Aycan, K. (2017). Hareket, konuşma ve şarkı söyleme odaklı elementer ses eğitimi uygulamaları. Turkish Studies, 12(14), 1-18. doi:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11661 Brody, Z. S. (2016). " Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış. Sanat ve Tasarım Dergisi, 6(1), 79-88. Canakay, U. E., & Bilen, S. (2006). Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Orff Öğretisinin Müziksel Beceriler Üzerindeki Etkileri; Cary, G., Dilek (2012). Kodály and Orff: A comparison of two approaches in early music education. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15). Çevik, D. B. (2007). Müzik öğretim yöntemlerinden, Orff müzik öğretisine genel bir bakış. BAÜ FBE Dergisi, 9(1), 95-100. Çevik, D. B., & Şahin, G. (2010). Türkiye’de yaratıcılığın gelişmesine olanak sağlayan müzik öğretim yöntemlerinden Orff öğretisi ile ilgili yapılan araştırmalar: 2003–2009 yılları arası. Paper presented at the International Conference on New Trends in Education and Their Implications Antalya-Turkey. Darazs, A. (1966). The Kodaly method for choral training. Bulletin of the Council for Research in Music Education, 8, 59-69. Eren, B. (2012). Orff Yaklaşımına Göre Hazırlanan Müzik Etkinlikleri İçinde İpucunun Giderek Azaltılması Yöntemi İle Yapılan Gömülü Öğretimin Otistik Çocuklara Kavram Öğretmedeki Etkililiği. (Doktora PhD), T.C. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eren, E. K. Emile Jaques-Dalcroze ve ritmik yöntemi. Eurasian Journal of Music and Dance(14), 131-145. Gürgen, E. T. (23-25 Eylül 2009). Farklı müzik eğitimi yöntemlerinin öğrencilerin müziksel becerileri üzerindeki etkileri. Paper presented at the 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu,, OMÜ, Samsun. Kalyoncu, N. (2006). Türkiye`de Orff-Schulwerk uygulamaları Abant İzzet baysal üniversitesi örneği. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(2).

Ders İle İlgili Dosyalar