Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PARAZİTOLOJİ PRATİĞİ İkinci Düzey PAR 503 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE YÜRÜK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İZZET ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞ.GÖR. ÜLFET ÇETİNKAYA, ARAŞ.GÖR.EMRAH ERDOĞAN, ARAŞ. GÖR. BORA ÖZKAN, ARAŞ GÖR MERVE YÜRÜK
Dersin Veriliş Şekli PRATİK
Dersin Amacı Öğrencilere Parazit tanısı ile ilgili temel prensipleri aktarmak.
Dersin Tanımı Parazitlerin morfolojik özellikleri ve tanısında kullanılan ayrım kriterlerini öğretir.

Dersin İçeriği
1 Parazitoloji Laboratuvarı, çalışanlar ve çalışma prensipleri
2 Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan klinik örnekler
3 Patojen ve apatojen amiplerin morfoloji ve identifikasyonu
4 Barsak boşluğu kamçılılarının morfoloji ve identifikasyonu
5 Oral ve ürogenital kamçılıların morfoloji ve identifikasyonu
6 Kan ve doku kamçılılarının morfoloji ve identifikasyonu
7 Plasmodiumların morfoloji ve identifikasyonu
8 Doku protozonlarının morfoloji ve identifikasyonu
9 Helmint yumurtalarının morfoloji ve identifikasyonu
10 Erişkin helmintlerin morfoloji ve identifikasyonu
11 Artropodlar( Erişkin, larva, nimf, yumurta)ın morfoloji ve identifikasyonu I
12 Artropodlar( Erişkin, larva, nimf, yumurta)ın morfoloji ve identifikasyonu II
13 Miyaz etkenleri ve identifikasyonu I
14 Miyaz etkenleri ve identifikasyonu II
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan klinik örnekler hakkında bilgi sahibi olmak.
2 Patojen ve apatojen amiplerin morfoloji ve identifikasyonu hakkında bilgi sahibi olmak.
3 Barsak boşluğu kamçılılarının morfoloji ve identifikasyonu hakkında bilgi sahibi olmak.
4 Oral ve ürogenital kamçılıların morfoloji ve identifikasyonu hakkında bilgi sahibi olmak.
5 Kan ve doku kamçılılarının morfoloji ve identifikasyonu hakkında bilgi sahibi olmak.
6 Plasmodiumların morfoloji ve identifikasyonu hakkında bilgi sahibi olmak.
7 Doku protozonlarının morfoloji ve identifikasyonu hakkında bilgi sahibi olmak.
8 Helmint yumurtalarının morfoloji ve identifikasyonu hakkında bilgi sahibi olmak.
9 Erişkin helmintlerin morfoloji ve identifikasyonu hakkında bilgi sahibi olmak.
10 Artropodlar( Erişkin, larva, nimf, yumurta)ın morfolojisi, miyaz etkenleri ve identifikasyonu hakkında bilgi sahibi olmak.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 12 144
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 70
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Genel Tıp Parazitoloji; Gülendame Saygı Bogitsh BJ, Cheng TC; Human Parasitology, Academic press, Sandiago, California, 1998
Yardımcı Kaynaklar web

Ders İle İlgili Dosyalar