Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
REKOMBİNANT DNA TEKNİKLERİ Birinci Düzey BİY 520 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Lisans düzeyinde Moleküler Biyoloji dersi
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mikail Akbulut
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Power point eşliğinde öğretim elemenı tarafından ders anlatma, Öğrenci sunuları, makale tartışması
Dersin Amacı Öğrencileri güncel rekombinant DNA teknolojisi ile aşina etmek, Öğrencileri rekombinant DNA teknolojisinin değişik bilimsel alanlardaki uygulamalrı hakkında bilgilendirmek
Dersin Tanımı Moleküler Biyoteknolojinin teorik ve pratik yönleri hakkında dersler verilecektir. Derste incelenecek konular genetik mühendisliğinin temel teknikleri, in vitro DNA manipülasyonları, transformasyon teknikleri , kütüphane kurulması ve taranması, ekspresyon sistemlerini ayrıca Rekombinant DNA teknolojisinin biyolojik ,işlemlerin analizindeki güncel uygulamalarını, Insan genetik hastalıklarının teşhisini DNA parmak izi çalışmalarınıda kapsayabilir

Dersin İçeriği
1 Giriş, Rekombinant DNA Tekniklerilerine Genel bakış
2 Rekombinant DAN Teknolojisinde kullanılan enzimler
3 Hibridizasyon tekniklerşi, southern, Northern, Werstern blotlama yöntemleri
4 Klonlama stratejileri, vektörler, gen kütüphaneleri, cDNA klonlama
5 Rekombinatların seleksiyonu ve tarama
6 PCR, DNA dizilerinin analiz edilmesi
7 Genlerin değiştirilmesi, bölgeye özgü yönlendirilmiş mutasyon
8 Gen ve genom dizilenmesi
9 Gen ifadesi ve fonksiyonları hakkında çalışmalar
10 Genomun çalışılması, genom annotasyonları
11 Transkriptom ve proteomun çalışılması
12 Klonlanan genlerden protein üretilmesi
13 Tarım ve tıpta gen klonlaması ve DNA analizi
14 Öğrenci Sunuları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dönemin sonubnda öğrenciler; , ayrıca rekombinant ,
2 Recombinant DNA teknolojisi hakkında bilgi edinir
3 Ökaryotlarda ve prokaryotlarda gen ifadesinin düzenlenmesinin manipülasyonu hakkında bilgi edinir
4 Mikroorganizmalardan büyük miktarlarda protein üretimihakkında bilgi edinir
5 Transgenik bitki ve hayvan teknolojisi hakkında bilgi edinir
6 Yazılı ve sözlü iletişim becerisi kazanır
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 42 1 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 42 1 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 8 8
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar Gene Cloning and DNA Analysis: An Introduction (Brown,Gene Cloning and DNA Analysis) by T. A. Brown. 2010 ISBN: 1405111216

Ders İle İlgili Dosyalar