Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HİDRODİNAMİK -II İkinci Düzey İNŞ 541 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF DR ALPER ÖNER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ GÖR MÜCELLA İLKENTAPAR
Dersin Veriliş Şekli Sınıfta sunum
Dersin Amacı İleri akışkanlar mekaniği konu vekanunların anlaşılmasını, bu bilgilerin pratik mühendislik problemlerinde kullanabilirliğini sağlamak.
Dersin Tanımı İleri akışkanlar mekaniği kavram, kanun ve uygulamalarının paylaşımı.

Dersin İçeriği
1 Sınır tabakası teorisi
2 Sınır tabakası teorisi
3 Sınır tabakası teorisi
4 Sınır tabakası teorisi
5 Serbest türbülanslı akımlar
6 Serbest türbülanslı akımlar
7 Serbest türbülanslı akımlar
8 Potansiyel akım teorisi
9 Potansiyel akım teorisi
10 Potansiyel akım teorisi
11 Temel denklemlerin sayısal çözümü
12 Temel denklemlerin sayısal çözümü
13 Temel denklemlerin sayısal çözümü
14 Hidrolik benzerlik ve fiziksel modelleme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Enerji denkleminin farklı müh. problemlerinde uygulanmasını öğrenecekler,
2 Momentum prensibinin uygulama yerleri ve şeklini öğrencekler,
3 Hareket denklemlerinin farklı akışkan ve akım özelliklerinde kullanımı ve uygulamaları yapılacaktır.
4 Navier Stokes denklemleri ve akışkanlar problemi uygılamaları öğrenilecek
5 Reynolds denklemleri ve akışkanlar problemi uygılamaları öğrenilecek
6 Sayısal uygulamalarla akışkanlar mekaniği problemlerinin çözümü
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 6 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 30
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hydraulics in Civil and Environmental Engineering, Chadwick A., Morfett J., Taylor & Francis Group. Funndamentals of Fluid Mechanics, Evett J.B., Liu C. McGraw-Hill.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar