Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARAP EDEBİYATI TARİHİ I Birinci Düzey ADB 501 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HALİM ÖZNURHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HALİM ÖZNURHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE
Dersin Amacı Arap edebiyatının İslam Öncesi dönemden başlayarak Emeviler dönemi sonuna kadar geçirdiği süreç hakkında bilgi vermek.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 İslam Öncesi Arap Kültürü ve Arap Yarımadasının Durumu.
2 İslam Öncesi Arap Nesri.
3 İslam Öncesi Arap Nesri.
4 İslam Öncesi Arap Şiiri.
5 Muallaka Şiirleri.
6 Hz. Peygamber Dönemi Şiir ve Nesri.
7 Kuran-ı Kerim''in Arap Dili ve Edebiyatına Tesiri.
8 Dört Halife Dönemi Arap Şiir ve Nesri.
9 Uzri Şiir.
10 Emeviler Dönemi Şiiri.
11 Nakaiz Edebiyatı.
12 Emeviler Dönemi Nesri.
13 Emeviler Döneminde Eski Şiirin Derlenmesi.
14 İlk Şiir Eleştirmenleri ve Teorisyenleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İslam Öncesi Arap kültürü ve Arap edebiyatı hakkında bilgi sahibi olur.
2 İslam''ın ilk dönemlerinde Arap edebiyatının durumunu bilir, İslam''ın Arap edebiyatı üzerindeki etkileri hakkında yorum yapabilir.
3 Emevi Dönemi Arap nesrini, literatürü bilir.
4 Emevi Dönemi Arap şiirini, önemli şairleri ve şiir türlerini bilir.
5 Arap edebi eleştiri geleneğinin doğuşu, önemli isimler ve eserler hakkında bilgi sahibi olur.
6 Eski Arap şiirinin yazımı, nakledilmesi ve mevsukiyeti hakkındaki tarihi aktarımları ve yorumları analiz edebilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     172
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Suphi Furat, Arap Edebiyatı Tarihi
Yardımcı Kaynaklar Şevki Dayf, Tarihu''l-Edebi''i-Arabî

Ders İle İlgili Dosyalar