Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARLA BİTKİLERİ Birinci Düzey TRM211 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Lisans eğitimi alan öğrencilere, “Tarla Tarımının” genel esaslarını ve ilkelerini ortaya koymak, belli başlı tarla bitkilerini (Tahıllar, Yemeklik Tane Baklagiller, Endüstri Bitkileri ve Yem Bitkileri) tanıtmak, yetiştiriciliği esasları öğrenmek, ülkemiz ve dünya ekonomisine katkısını belirtmektir
Dersin Tanımı Tarla bitkilerinin tarihçesi, önemi ve bunlardan yararlanma yolları ile üretim pratikleri, bakımları, sorunları ve bunlara çözüm önerilerinin yer aldığı bir derstir

Dersin İçeriği
1 Tahıllar (Serin İklim Tahılları)
2 Tahıllar (Serin İklim Tahılları)
3 Tahıllar (Serin İklim Tahılları)
4 Tahıllar (Sıcak İklim Tahılları)
5 Tahıllar (Sıcak İklim Tahılları)
6 Endüstri Bitkileri (Pamuk, Patates, Şeker Pancarı)
7 Endüstri Bitkileri (Ayçiçeği, Kolza, Soya ve Tütün)
8 Endüstri Bitkileri (Ayçiçeği, Kolza, Soya ve Tütün)
9 Yemeklik Tane Baklagiller
10 Yemeklik Tane Baklagiller
11 Yem Bitkileri
12 Yem Bitkileri
13 Yem Bitkileri
14 Yem Bitkileri
15 Yem Bitkileri
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dersi başaran öğrenciler “Tarla Tarımının” genel esaslarını ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
2 Tarla tarımının ülke tarımındaki yeri ve önemini öğrenir
3 Tarla bitkilerinin botaniği, ekolojisi, fizyolojisi ve biyokimyasını öğrenir
4 Endüstri bitkileri ve baklagilleri tanır
5 Tahıllar,çayır-mera ve yem bitkilerini öğrenir
6 Tarla bitkileri üretiminin sorunlarını ve çözümlerini tartışabilirler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2 Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3 Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4 Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5 Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6 Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7 Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8 Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9 Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10 Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11 Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12 Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13 Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14 Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15 Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16 Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17 Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18 Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tarla Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları Yayın No:1588
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar