Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DÜNYA EDEBİYATI Birinci Düzey TÖP 406 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Semih ZEKA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Farklı toplumlarda ve zamanlarda ortaya çıkmış edebi eserlerin toplumu ve insanı anlatma noktasında farklılıklarını ve benzerliklerini ortaya koyarken dünya ve Türk edebiyatı arasındaki etkileşimi de kavramak
Dersin Tanımı İlk örneklerinden günümüze dünya edebiyatının, dünya klasiklerinin; edebiyat akımlarının; Batı edebiyatının (Rus, Alman, Fransız, İngiliz vb.) belli başlı yazarlarının/şairlerinin ve eserlerinin; Doğu edebiyatının (Arap, Fars, Hint vb.) belli başlı yazarlarının/şairlerinin ve eserlerinin; Dünya klasiklerinden yapılacak bir seçkinin, çağdaş edebiyat çözümleme anlayışları doğrultusunda incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, Ders izlencesinin paylaşımı, dersin işlenmesine yönelik açıklamalar
2 Eski Yunan edebiyatı/İlyada ve Odesa Destanları
3 Eski Yunan Edebiyatı/Sofokles ve Antigone ve Oidipus adlı oyunları
4 Azerbaycan Türk Edebiyatı/ Şehriyar, hayatı ve edebi özellikleri
5 Kazak Türk Edebiyatı/ Mirjakıp Duvlatulı ve Bakıtsız Jamal adlı eseri
6 Kırgız Türk Edebiyatı/ Cengiz Aytmatov ve Gün Olur Asra Bedel adlı eseri
7 İngiliz Edebiyatı/ Shakespeare ve Hamlet adlı eseri
8 İngiliz Edebiyatı/ Shakespeare ve Romeo ve Juliet adlı eseri
9 Alman edebiyatı/ Franz Kafka ve Dönüşüm adlı eseri
10 Rus Edebiyatı/ Tolstoy ve İvan İlyiç’in Ölümü adlı eseri
11 Amerikan Edebiyatı/ John Steinbeck ve Fareler ve İnsanlar adlı eseri
12 Fransız Edebiyatı/ Moliere ve Cimri adlı eseri
13 Fransız Edebiyatı/ Flaubert ve Madam Bovary adlı eseri
14 Alman edebiyatı/ Stefan Zweig ve Amok Koşucusu adlı eseri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Farklı toplumların öne çıkmış eserlerini tanır.
2 Edebiyat dünyasının birikimini ana hatlarıyla bilir.
3 Edebiyatlar arası etkileşimi görür.
4 Bir yazılı metni edebi yapan özellikleri bilir.
5 Klasik eserleri ve onların özelliklerini bilir.
6 Dünya edebiyatı ile Türk edebiyatı arasındaki etkileşimi kavrar.
7 Tarihsel dönemleri ve bunların dünya edebiyatına yansımalarını bilir.
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2 Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3 Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4 Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5 Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7 Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8 Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9 Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10 Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11 Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14 Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fehmi Yahya Tuna, Dünya Edebiyatı Tarihi, KESİT YAYINLARI
Yardımcı Kaynaklar David Damrosch, Dünya Edebiyatı Nasıl Okunmalı?, İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ

Ders İle İlgili Dosyalar