Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYGULAMALI TERMODİNAMİK Üçüncü Düzey MBM619 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. BİLAL DEMİREL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Termodinamik yasalarının anlaşılması ve Malzeme Mühendisliği alanındaki problemlere termodinamik bakış açısı ile incelendiğinin öğretilmesi
Dersin Tanımı Mühendislik Termodinamiğinin temel yasalarının anlaşılması ve endüstriyel uygulamalarının tanıtımı

Dersin İçeriği
1 Termodinamiğe Genel Giriş
2 Temel Yasalar ve Kavramlar, Gaz Yasaları, İdeal Gazlar ve Gerçek Gazlar ve Örnek Uygulamalar
3 Termodinamiğin I. Yasası ve Enerji
4 Termodinamiğin I. Yasası ve Enerji
5 Termodinamiğin I. Yasası ve Enerji
6 Termodinamiğin II. Yasası
7 Termodinamiğin II. Yasası
8 Entropi
9 Entropi
10 Saf Maddelerin Termodinamik Özellikleri
11 Saf Maddelerin Termodinamik Özellikleri
12 Kompresörler
13 Güç Çevrimleri
14 Güç Çevrimleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Termodinamik yasalarının kavranması
2 Denge kavram ve kriterlerini öğrenip mühendislik üretim süreçlerine uygulayabilmesi
3 Kimyasal süreçlerde enerji dönüşümünün kavranması
4 Verilen bir sistemi ısı-iş ilişkisi açısından tanımlayıp analiz edebilmesi
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof Dr.Hayri YALÇIN-Prof.Dr.Metin GÜRÜ MÜHENDISLIK TERMODINAMIĞI Palme Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Çengel, Yunus A. Termodinamik: Mühendislik yaklaşımıyla, Güven Bilimsel, 2008

Ders İle İlgili Dosyalar