Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLİNİK FARMAKOLOJİ Birinci Düzey BMM409 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EREN DEMİRPOLAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Dersler teorik olarak işlenmekte olup,ders sonunda öğrencilere soru-cevap tekniği uygulanarak bilgilerin pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Derste anlatılan cihazlarla ilgili ayrıca gezi düzenlenmektedir.
Dersin Amacı Eczacılık fakültesi öğrenci ve araştırma laboratuarlarında kullanılan cihazların çalışma prensiplerinin öğrencilere aktarılması ve bu bilgilerden yola çıkılarak yeni cihazların tasarlanabileceği fikrinin öğrencilere kazandırılması.
Dersin Tanımı Fakültemiz bünyesinde bulunanan cihazların işleyişi, çalışma mekanizması ve kullanılan yöntemlerle ilgili bilgi verilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Klinik farmakolojiye giriş
2 Klinik farmakolojiye giriş
3 Klinik farmakolojiye giriş
4 Analiz Sistemleri ve kullanılan temel cihazlar
5 Polimeraz zincir reaksiyonu mekanizması ve cihazlar
6 Gerçek zamanlı polimeraz zincir reaksiyonu mekanizması ve cihazlar
7 Hücre kültürü yönteminin temel noktaları
8 Hücre kültürü yönteminde kullanılan temel cihazlar
9 Mikroplate okuyucu cihazının çalışma prensipleri ve kullanım alanları
10 İlaç üretimi hakkında genel bilgi
11 İlaç üretiminde kullanılan cihazlar ve çalışma prensipleri
12 Kalite kontrolü sırasında kullanılan cihazlar ve çalışma prensipleri
13 Yüksek performanslı sıvı kromatografisine giriş
14 Yüksek performanslı sıvı kromatografisinde kullanılan cihazlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma amacıyla kullanılan cihazların tanınması ve çalışma prensiplerinin öğrenilmesi
2 Manuel ve robotik yöntemler arasındaki farkın öğrenilmesi
3 Mevcut sistemlerin geliştirilebileceği düşüncesinin kazandırılması
4 Analiz sistemlerinin öğrenilmesi
5 İlaç üretim sistemlerinin öğrenilmesi
6 Moleküler farmakolojide kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12 12 a) biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme;
13 12 b) türevsel denklemler ve istatistik dahil, ileri matematik, fen ve mühendislik bilgilerini biyoloji ve mühendisliğin arakesitindeki problemlerin çözümüne uygulayabilme becerisi;
14 12 c) canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi;
15 12 d) canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Genel literatür taraması
Yardımcı Kaynaklar Kütüphane taraması

Ders İle İlgili Dosyalar