Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MOLEKÜLER GENETİKTE ARAŞTIRMA PERSPEKTİFİ İkinci Düzey TBT 501 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KAHRAMAN GÜRCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin verildiği dönemde gündemde olan sıcak çalışma konularından haberdar olmak
Dersin Tanımı Dersin açıldığı dönem çok favori olan konular belirlenir (Örneğin 2014 yılı için Genotyping by sequencing, Phlogenetics by sequencing, Next generation sequencing gibi..) bu konularda çok atıf alan makaleler tartışılır.

Dersin İçeriği
1 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
2 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
3 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
4 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
5 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
6 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
7 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
8 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
9 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
10 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
11 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
12 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
13 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
14 Seçilen konu ile ilgili güncel makale 1
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Güncel çalışma konuları nelerdir
2 Güncel çalışma konularında bilgi sahibi olmak
3 Güncel çalışma konularında makaleleri kavrama ve proje kurgulayabilme
4 Güncel çalışma konularında teknikleri öğrenme
5 Güncel çalışma konularında çalışma gruplarını öğrenme
6 Güncel konularda literatüre hakim olmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarımsal Biyoteknolojinin yüksek lisansını yaptığı alanında temel yöntem ve tekniklere yönelik yeterli uzmanlığa sahip olur
2 Biyoteknolojinin; Bitki Biyoteknolojisi, Hayvan Biyoteknolojisi, Mikrobiyal Biyoteknoloji, alanlarında akademik ve endüstriyel boyutta, uluslar arası düzeyde yeterliliğe sahiptir
3 Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki yeni konulara açıktır, tarımda faliyetlerin yürütülmesi ve verimliliğin arttırılmasında stratejik çözümler üretebilir, girişimci ve geliştirici niteliklere sahiptir,
4 Kamu ve özel sektörde, Biyoteknoloji ile ilişkili tarımsal alanlarda üretim, araştırma ve geliştirme; ulusal-uluslar arası düzeyde proje oluşturma, yönetme yeterliliğine sahiptir,
5 Biyoteknoloji alanındaki çalışmaların gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterliliğe sahiptir
6 Biyoteknoloji alanındaki çalışmalarda etik kuralların bilincinde, çevre ve canlı yaşam dengelerinin korunmasında dikkatlidir
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 14 42
Ödevler 2 14 28
Sunum / Seminer hazırlama 3 14 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 14 14
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 14 14
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar