Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUARI I Birinci Düzey MÜZ225 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ KANDEMİR YİĞİT ALKAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KANDEMİR YİĞİT ALKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Türk Halk Müziği Solfeji ve Kuramı dersinde öğrenilen ayak - makam dizileri ve usul örneklerine uygun eserlerin uygulamalı olarak öğretilmesi ve Türk Halk Müziği Repertuarı dağarcığının oluşturulması.
Dersin Tanımı Türk Halk Müziği nazariyat sistemi içerisinde yer alan ayak - makam dizileri ve usullerinin pekiştirildiği, TRT Türk Halk Müziği Repertuarı ve Türkü formunda bestelenmiş Özgün eserlerin toplu biçimde icra edildiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve kaynaklar hakkında açıklamalar. Dersin işlenişi hakkında genel bilgiler.
2 Tek Kapıdan Çıktım Yüzüm Peçeli Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
3 Güzel Ne Güzel Olmuşsun Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
4 Kırmızı Buğday Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
5 Vardım Hint Eline Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
6 Bülbülüm Altın Kafeste Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
7 Ünye’den Çıktım Başım Selamet Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
8 VİZE HAFTASI
9 VİZE HAFTASI
10 Oyalı da Yazma Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
11 Sende ki Kaşlar Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
12 Gova Gova İndirdiler Yazıya Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
13 Sabahın Seherinde Ötüyor Kuşlar Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
14 Ayrıldım Güler miyim Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
15 Kütahyanın Pınarları Türküsünün ayak-makam dizisi ve usul yönünden incelendikten sonra toplu halde deşifre edilerek okunması.
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Seviyeye uygun Türküleri ve seçilmiş olan özgün eserleri, Türk Halk Müziği nazariyatında yer alan ayak-makam dizileri ve usulleri çerçevesinde, doğru nefes teknikleriyle seslendirir.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2 Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3 Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4 Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5 Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7 Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8 Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9 Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TRT Türk Halk Müziği Repertuarı
Yardımcı Kaynaklar Emnalar, Atınç, Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir 1998.

Ders İle İlgili Dosyalar