Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MÜHENDİSLİK SİSTEM ANALİZİ Birinci Düzey EM 312 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Aytekin BAĞIŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersleri (Yüz yüze)
Dersin Amacı Sistemlerin tanımlanması ve analizi için kullanılabilecek temel kavramların ve yöntemlerin incelenmesi
Dersin Tanımı Sistemlerin tanımlanması ve analizi için kullanılabilecek temel kavramların ve yöntemlerin incelenmesi

Dersin İçeriği
1 Dinamik Sistemlerin Matematiksel Modellenmesi
2 Dinamik Sistemlerin Matematiksel Modellenmesi
3 Dinamik Sistemlerin Matematiksel Modellenmesi
4 Doğrusal Dinamik Sistemlerin Durum Uzayı İncelemesi
5 Doğrusal Dinamik Sistemlerin Durum Uzayı İncelemesi
6 Sistemlerin Zaman Domeni Analizleri
7 Sistemlerin Zaman Domeni Analizleri
8 Çok Giriş-Çok Çıkışlı Sistemler
9 Çok Giriş-Çok Çıkışlı Sistemler
10 Durum Denklemlerinin Çözümü
11 Ayrık Sistemler
12 Ayrık Sistemler
13 Sistemlerin Kararlılığı ve Asimptotik Kararlılık
14 Sistemlerin Kararlılığı ve Asimptotik Kararlılık
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sistem analizi kavramının ve esaslarının tanıtılması
2 Sistemlerin durum uzayında tanımlanmasına ilişkin incelemeler
3 Sistemlerin modellenmesi ve analizine yönelik yaklaşımların incelenmesi
4 Sistemlerin bilgisayar destekli simüle edilmesine yönelik yaklaşımların incelenmesi
5 Sistemlerin sürekli ve ayrık zamanda analizi için gerekli matematiksel kavram ve esasların incelenmesi
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı (1) C.T. Chen, Analog and Digital Control System Design, Saunders College Pub., 1993. (2) K. Ogata, Modern Control Engineering-3rd ed., Prentice-Hall, 1997.
Yardımcı Kaynaklar (1) R.C. Dorf, R.H. Bishop, Modern Control Systems, Addison Wesley Longman, Inc., 1998. (2) B.P. Lathi, Signal Processing & Linear Systems, Berkeley-Cambridge Press, 1998.

Ders İle İlgili Dosyalar