Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EDİMBİLİM İkinci Düzey ELIN 540 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. LEYLA MASMALIYEVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrenciler pragmatik alanındaki son kavramları inceleyecek, ikinci dil pragmatik gelişim teorilerini çalışacaklar, dil verilerini çözümleyecekler, ve ikinci dil öğrenenlere söyleyecekleri şeyleri kültürel ve bağlamsal olarak uygun bir şekilde nasıl söyleyeceklerini keşfetmelerinde yardım etmek için pedagojik model ve tekniklere derinden bakacaklar. Öğrenciler eğitim verdikleri yabancı dil sınıflarında kullanmak için pragmatik-temelli eğitici bileşenler ve sınıf bazlı değerlendirmeler geliştirecek. Dersin bir parçası olarak, öğrenciler ayrıca, belirli kültürel durumlarda dili kullanmak için, dillerin sosyal açıdan birbirinden ayrıldığı bazı özel durumları araştıracak.
Dersin Tanımı Bu ders öğrencilere ikinci dil pragmatiği alanını, yani, dilin bağlamsal kullanımının yabancı dil eğitim ve öğretimine uygulanmasını tanıtacak.

Dersin İçeriği
1 Ders programının tanıtımı ve gözden geçirilmesi. Gelecek hafta için ödev: Bölüm 1’i okuyun “Pragmatikle yüzleşmek”
2 Bölüm 1 hakkında tartışma. Gelecek hafta için ödev: Bölüm 2’yi okuyun “Hocaların pragmatiği: bilgi, inanç ve pratik”
3 Bölüm 2 hakkında tartışma. Gelecek hafta için ödev: Bölüm 3’ü okuyun “Dilin pragmatik kullanımını yansıtan veriler toplama”
4 Bölüm 3 hakkında tartışma. Gelecek hafta için ödev: Bölüm 4’ü okuyun “konuşma aksiyonlarını tanımlama: araştırma ve pedagojiyi ilişkilendirme”
5 Bölüm 4 hakkında tartışma. Gelecek hafta için ödev: Bölüm 5’i okuyun “Öğrenen pragmatiği: farklılıkların olası sebepleri”
6 Bölüm 5 hakkında tartışma. Gelecek hafta için ödev: Bölüm 6’yı okuyun “Dil edinim teorileri ve pragmatik öğretimi”
7 Bölüm 6 hakkında tartışma. Gelecek hafta için ödev: Bölüm 7’yi okuyun “Sınıf gözlemi ve öğretim tatbikatı”
8 Bölüm 7 hakkında tartışma. Gelecek hafta için ödev: Bölüm 8’i “Pragmatiği öğretmek için ders kitabı belirleme” ve Bölüm 9’u “Söylem, etkileşim ve dil kaynakları” okuyun.
9 Bölüm 8 ve 9 hakkında tartışma. Gelecek hafta için ödev: Bölüm 10’u “Ders planlaması ve öğretmen öncülüğünde yansıtılması” ve Bölüm 11’i “İkinci dil pragmatiği için müfredat yazımı: ikinci dil pragmatiği öğretimindeki ilkeler ve pratikler” okuyun.
10 Bölüm 10 ve 11 hakkında tartışma. Gelecek hafta için ödev: Bölüm 12’yi “Konuşma aksiyonları öğrenme ve gerçekleştirme stratejileri” ve Bölüm 13’ü “İkinci dil pragmatiği için müfredat yazımı: ikinci dil pragmatiği öğretimindeki ilkeler ve pratikler” okuyun.
11 Bölüm 12 ve 13 hakkında tartışma. Gelecek hafta için ödev : Bölüm 14’ü “Konuşma aksiyonları öğrenme ve gerçekleştirme stratejileri” ve Bölüm 15’i “Pragmatiğin sınıf içinde değerlendirilmesi” okuyun.
12 Bölüm 14 ve 15 hakkında tartışma.
13 Değerlendirme
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Pragmatik alanındaki son kavramları incelemek.
2 İkinci dil pragmatik gelişim teorilerini çalışmak.
3 Dil verilerini çözümlemek.
4 İkinci dil öğrenenlere söyleyecekleri şeyleri kültürel ve bağlamsal olarak uygun bir şekilde nasıl söyleyeceklerini keşfetmelerinde yardım etmek için teknikler öğrenecekler.
5 Yabancı dil sınıflarında kullanmak için pragmatik-temelli eğitici bileşenler ve sınıf bazlı değerlendirmeler geliştirmek.
6 Belirli kültürel durumlarda dili kullanmak için, dillerin sosyal açıdan birbirinden ayrıldığı bazı özel durumları araştırmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2 Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3 Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4 Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5 Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6 Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7 Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8 Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9 Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11 Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12 Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13 Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14 Uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15 İdari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ishihara, N., & Cohen, A. D. (2010). Teaching and learning pragmatics. Where language and culture meet. Harlow, UK: Longman Applied Linguistics.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar