Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LİNEER CEBİR Birinci Düzey MM 103 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Muzaffer ATASOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Vektörler, Matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar,Vektör uzayları, alt uzaylar, bazlar, boyutlar, lineer dönüşümler. Bu ders sayesinde Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Bu ders ile Makine Mühendisliği öğrencilerine Lineer Cebir bilgilerini aktarmak, muhakeme gücünü artırmak, bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğretmektir.

Dersin İçeriği
1 Vektörler, vektörlerle yapılan işlemler
2 Vektörel çarpım, İç çarpım
3 Matrisler, Matris işlemleri,Özel matrisler
4 Elemanter operasyonlar ve uygulamaları
5 Ters matris ve matrisin tersinin bulunması
6 Matris Cebiri
7 Determinantlar
8 Ara Sınav
9 Yüksek boyutlu determinantlar
10 Lineer denklem sistemleri
11 Homojen Lineer denklem sistemleri
12 Homojen olmayan Denklem sistemleri
13 Denklem sistemlerinin çözümü
14 Gramer Yöntemi
15 Gauss Eleminasyon Yöntemi
16 Yıl Sonu Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Vektörler, vektörlerle yapılan işlemler (vektörel çarpım, iç çarpım v.b) konusunda bilgi sahibi olur.
2 Vektör uzayları ve alt uzayları ile ilgili kavramları öğrenir.
3 Matris kavramını öğrenmek, Elemanter operasyonlar uygulayabilmek ve matrisler üzerinde cebirsel işlemler yapabilir, Ters matris,ters matrisin tersinin bulunması, Determinant ve yüksek boyutlu determinantlar konusunda bilgi sahibi olur.
4 Lineer Denklemler ; Homojen Lineer denklem sistemleri ve Homojen olmayan Lineer denklem sistemleri kavramlarını öğrenir ve lineer denklem sistemlerini Gramer Yöntemi, Gauss Eleminasyon v.b yöntemleri kullanarak ile çözümler.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı . D. Taşcı, Lineer Cebir, Ankara, 2012.
Yardımcı Kaynaklar . F.Başar, Lineer Cebir, Sürat Üniversite Yayınları, 2012 . H.H.Hacısalihoğlu, Lineer Cebir, Gazi Üniversitesi Yayınları,2002.

Ders İle İlgili Dosyalar