Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENVANTER VE BİLANÇO Üçüncü Düzey B-İŞL219 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri IŞL.104 Genel Muhasebe II dersini başarmış olmak.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERGÜN KÜÇÜK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Ergün KÜÇÜK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Sınıf Dersleri/Örnek Mali Olay Çözüm ve Uygulamaları.
Dersin Amacı Bu dersin amacı; giriş düzeyinde muhasebe bilgisine sahip olan öğrencilere, muhasebe teorisi ve uygulaması konusunda orta düzeyde birikim kazandırmaya çalışmaktır.
Dersin Tanımı Saymak, ölçmek, tartmak ve değerlemek suretiyle finansal tablo günündeki mevcutların, alacakların ve borçların fiili durumunu ortaya koymak ve daha sonra muhasebe kayıtlarının fiili durumu yansıtacak hale getirilmesine yönelik işlemleri kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı. Envanter ve Değerleme Ölçüleri.
2 Hazır Değerlerin Envanter ve Değerlemesi-I.
3 Hazır Değerlerin Envanter ve Değerlemesi-II.
4 Menkul Kıymetlerin Envanter ve Değerlemesi-I.
5 Menkul Kıymetlerin Envanter ve Değerlemesi-II.
6 Ticari Alacakların Envanter ve Değerlemesi-I.
7 Ticari Alacakların Envanter ve Değerlemesi-II.
8 VİZE SINAVLARI.
9 Stokların Envanteri ve Değerlemesi-I.
10 Stokların Envanteri ve Değerlemesi-II.
11 Stokların Envanteri ve Değerlemesi-III.
12 Maddi Duran Varlıkların Envanteri ve Değerlemesi I.
13 Maddi Duran Varlıkların Envanteri ve Değerlemesi II.
14 Pasif Hesapların Envanteri ve Değerlemesi I.
15 Pasif Hesapların Envanteri ve Değerlemesi II.
16 FİNAL SINAVLARI
17 FİNAL SINAVLARI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri açıklar.
2 Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri yorumlar.
3 Muhasebe teorisinin gereklerini fayda maliyet kriteri çerçevesinde değerlendirir.
4 Uygulama boyutunda muhasebe teorilerinin hangi yaklaşımlarının tercih edilebileceğine yönelik çıkarımlar yapar.
5 Muhasebe uygulamalarının altında yatan varsayımları mali olaylar üzerinden yorumlar.
6 Muhasebe uygulamalarını, muhasebe teorilerinin tali ve nihai amaçları çerçevesinde yorumlar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 5 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Nalân AKDOĞAN, Orhan SEVİLENGÜL; (2007), TMS ile Uyumlu Tekdüzen Muhasebe Sistemi Uygulaması, 12.Baskı. Gazi Kitabevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar ---Orhan SEVİLENGÜL; (2014), Genel Muhasebe, 17. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara. ---Volkan DEMİR and Oğuzhan BAHADIR; (2011), KOBİ’lerde Finansal Raporlama, TÜRMOB Yayınları Nu:426, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar