Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ S ANAT AKIMLARI Birinci Düzey MİM S133 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. NURDAN GÖKÇE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Online Her öğrenci ayrıca (gnqr4hk) kodu ya da linki (https://classroom.google.com/c/NTk2MjMzNzg1NzI0?cjc=gnqr4hk) kullanarak Google classroomdan sınıfa kayıt olmak ve haftalık takip etmek zorundadır. Dersle ilgili her türlü paylaşım buradan yapılacaktır. Google classroom sınıf kodu: bbnlq56 https://classroom.google.com/c/NDcxNDE1ODk2Nzc4?cjc=bbnlq56 Derste devam zorunluluğu vardır. 3 geç gelme 1 saat devamsızlık; 3 devamsızlık başarısız; 8 saatten fazla devamsızlık dersten devamsız sayılma olarak değerlendirilir. Derste mutlaka derse özel defter 📒 bulundurmalısınız.
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere Çağdaş Sanat hakkında temel bilgiler ve içinde yaşadıkları çağı eleştirel olarak değerlendirebilmeleri için gerekli entelektüel araçlarla donatmayı amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders, Çağdaş Sanatın kökenlerine ve evrimine genel bir bakış sağlayacaktır. Öğrenciler, sanat eserleri üzerine örnekler ve tartışmalar yoluyla 20. yüzyılın ikinci yarısı ve 21. yüzyılın baskın eğilimleri, kavramları ve ortamları ile tanıştırılacaktır. Sanatsal üretimin arka planını oluşturan belirli tarihsel, kurumsal ve kültürel koşullar ile sanatçının bu süreçteki rolü ve aracılığı üzerinde durulacaktır.

Dersin İçeriği
1 Giriş Çağdaş Sanat Nedir?
2 1. Çağdaş Sanat Nedir? Çağdaş Sanat Akımları; Postmodernist stiller ve sanat formu 2. Postmodernizm
3 3. Pop Art (1960''''''''''''''''lar ve sonrası) 4. Yeni Gerçekçilik
4 5. Minimalizm (1960''''''''''''''''lardan itibaren) 6. Kavramsalcılık (1960''''''''''''''''lardan itibaren) 7. Kelime Sanatı (1960''''''''''''''''lardan itibaren)
5 8. Fluxus Hareketi (1960''''''''''''''''lar) 9. Happening 10. Performans (1960''''''''''''''''ların Başından Sonrası)
6 11. Yerleştirme/Enstalasyon (1960''''''''''''''''lardan itibaren) 12. Toprak İşleri (Arazi veya Çevre Sanatı) (1960''''''''''''''''lar, 1970''''''''''''''''ler)
7 13. Dijital sanat 14. Video Enstalasyonları (1960''''''''''''''''lardan itibaren) 15. Çağdaş Fotoğraf (1960''''''''''''''''lar ve sonrası) 16. Foto-Gerçekçi Sanat (Hiperrealizm) (1960''''''''''''''''lar, 1970''''''''''''''''ler)
8 Ara sınav
9 17. Arte Povera (1966-71) 18. Destekler-Yüzeyler (1966-72) 19. Çağdaş Gerçekçilik
10 20. Feminist Sanat (1970''''''''''''''''ler) 21. Yeni Öznellik (1970''''''''''''''''ler) 22. Londra Okulu (1970''''''''''''''''ler)
11 23. Grafiti Sanatı (1970''''''''''''''''lerden itibaren) 24. Post-Minimalizm (1971''''''''''''''''den itibaren) 25. Neo-Ekspresyonist Sanat (1980''''''''''''''''den itibaren) 26. Neo-Pop (1980''''''''''''''''lerin sonundan itibaren)
12 27. Transavanguardia (Trans-avangard) 28. Britart: Genç İngiliz Sanatçılar (1980''''''''''''''''ler) 29. Dekonstrüktivist Tasarım (1985-2010)
13 30. Vücut Sanatı (1990''''''''''''''''lar) 31. Çin Sinik/Alaycılık Gerçekçiliği (1990''''''''''''''''lar) 32. Stuckism/Alaycılık (1999''''''''''''''''dan itibaren)
14 33. Yeni Leipzig Okulu (2000''''''''''''''''den itibaren) 34. Dijital Çağ 35. Projeksiyon Sanatı (21. Yüzyıl) 36. Bilgisayar Sanatı (21. Yüzyıl)
15 37. Artırılmış Gerçeklik 38. VR Virtual Reality 39. Posta Sanatı
16 Finaller/Bütünlemeler
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çağdaş sanatın tarihsel olarak önemli eserlerini tartışmak ve açıklamak
2 1960''''''''dan günümüze ana stil ve hareketlerin karakteristik özelliklerini tanımak
3 içerik, bağlam ve stil arasındaki ilişkileri analiz etmeyi öğrenmek
4 Sanat tarihinde kullanılan özel kelime dağarcığı hakkında bilgi sahibi olmak
5 Önemli belgeleri, sanatçı yazılarını ve eleştirileri analiz etme becerisini geliştirmek
6 Görsel okuryazarlık ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 1 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı *Ahu Antmen; 20. yüzyıl batı sanatında akımlar
Yardımcı Kaynaklar *Modern Sanattan Sonra 1945-2017, Yazar: David Hopkins, Yayınevi: Hayalperest Yayınevi; *1940''''''''''''''''tan Günümüze Sanat, Varlık Stratejileri, Yazar: Jonathan Fineberg, Yayınevi Karakalem Kitabevi Yayınları Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, Yazar: Michael Wilson, Yayınevi : Hayalperest Yayınevi

Ders İle İlgili Dosyalar