Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVİRİ Birinci Düzey ÇDE312 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Sözcük dağarcığını genişletmek ve çeviri yeteneği kazandırmak
Dersin Tanımı Türkçe-Çince ve Çince-Türkçe çeviriler yapmak

Dersin İçeriği
1 "Nasıl Dünya Şampiyonu Oldum" adlı metnin Türkçeye çevrilmesi
2 "Xi An" adlı metnin Türkçeye çevrilmesi
3 "Chang Cheng (Çin Seddi)" adlı metnin Türkçeye çevrilmesi
4 Türkçe metinlerin Çinceye çevrilmesi
5 "Si Ma Qian" adlı metnin Türkçeye çevrilmesi
6 "Dilin Hikayesi" adlı metnin çevrilip soruların cevaplanması
7 "Annemle Babam Yine Düzeldi" adlı metnin Türkçeye çevrilmesi
8 Bir kaç sözcük verilip Türkçe bir hikaye üretilerek Çinceye çevrilmesi
9 Ara Sınav
10 汉语系列阅读 adlı okuma kitabının ilk konusunun iki bölümünün işlenmesi (过年、家务事)
11 汉语系列阅读 adlı okuma kitabının ilk konusunun son iki bölümünün işlenmesi (走亲戚、第二个家)
12 说汉语谈文化 adlı kitabın ilk konusunun kelimeleri ve ilk bölümün çevrilmesi
13 İlk konunun 2,3 ve 4.bölümlerin çevrilmesi
14 Kelime tekrarları ile oyun oynanması ve alıştırmaların yapılması
15 说汉语谈文化 adlı kitabın ikinci konusunun kelimeleri ve ilk bölümün çevrilmesi
16 说汉语谈文化 adlı kitabın ikinci konusunun 2. Ve 3. bölümlerin çevrilmesi
17 Final Sınavı
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çeviri hataları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çeviri yapabilmek için sadece dil bilmenin yeterli olmadığını anlar.
3 Çeviri becerisi artar.
4 Sözcük dağarcığı genişler.
5 Dilbilgisel eksikliklerini tamamlar.
6 Çin tarihi ve terimleri hakkında bilgi sahibi olur.
7 Çin kültürünü öğrenir.
8 Çin edebiyatı ve felsefesi hakkında bilgi sahibi olur.
9 Türkçe-Çince, Çince-Türkçe çeviri yapabilir.
10 Çeviri tekniklerini öğrenir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Zhu Yi Fei, Zhongguo Wenhua Lishi Gushi, Shanghai Yabancı Diller Eğitimi Basımevi, 1998.
Yardımcı Kaynaklar Lu, Jian Ji, Modern Chinese Beginners Course- Reading Comprehension, BLCU Press,1999. Farklı kaynaklardan seçilmiş metinler

Ders İle İlgili Dosyalar