Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEDARİK ZİNCİRİ AĞLARININ TASARIMI İkinci Düzey ENM 601 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bulunmamaktadır
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Tedarik Zincir Ağ Tasarımı modellerini ve çözüm metodlarını öğretmek
Dersin Tanımı Tedarik Zincirinde maliyetleri azaltmak, etkin malzeme akışını sağlamak, talep değişkenliğine uyum sağlamak, tedarik zincirlerinde doğabilecek riskleri azaltmak ve küresel tedarik zincirlerinden doğacak avantajlardan yararlanmak için tedarik zincirini oluşturan tesislerin lokasyon ve kapasitelerin belirlenmesi problemine sistematik olarak yaklaşmak ve bu amaçla matematiksel modeller oluşturmak ve çözümlemek.

Dersin İçeriği
1 Tedarik Zincir Ağı Tasarımı Nedir?
2 Ağırlık Merkezi Modelleri
3 Uzaklık Bazlı Yaklaşım
4 Alternatif Hizmet Seviyeleri ve Duyarlılık Analizleri
5 Modele Kapasiteyi Eklemek
6 Modele Dış Ulaşımı Eklemek
7 Sabit ve Değişken Maliyetler
8 Vize Sınavı
9 3 Safhalı Tedarik Zinciri Modeli
10 Çoklu Ürünler ve Çoklu Yer Üretim Kaynağını Eklemek
11 Çok Amaçlı Optimizasyon
12 Bir Grup oluşturma ve Proje Çalışması yaptırma
13 Projenin Sunumu
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tedarik Zincir tasarımı ile ilgili model kurma, duyarlılık analizi yapma ve analitik düşünme becerisini geliştirmek
2 Kompleks Sistemlerin Analizi ve İyileştirilmesi
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Supply Chain Network Design Applying Optimization and Analytics to Global Supply Chain (Michael Watson, Sara Lewis, Peter Cacioppi, Jay Jayaraman), FT Press, 2013
Yardımcı Kaynaklar Tedarik Zincir Ağı Tasarımıyla ilgili diğer kitap ve notlar

Ders İle İlgili Dosyalar