Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEDARİK ZİNCİRİ AĞLARININ TASARIMI İkinci Düzey ENM 601 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bulunmamaktadır
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Tedarik Zincir Ağ Tasarımı modellerini ve çözüm metodlarını öğretmek
Dersin Tanımı Tedarik Zincirinde maliyetleri azaltmak, etkin malzeme akışını sağlamak, talep değişkenliğine uyum sağlamak, tedarik zincirlerinde doğabilecek riskleri azaltmak ve küresel tedarik zincirlerinden doğacak avantajlardan yararlanmak için tedarik zincirini oluşturan tesislerin lokasyon ve kapasitelerin belirlenmesi problemine sistematik olarak yaklaşmak ve bu amaçla matematiksel modeller oluşturmak ve çözümlemek.

Dersin İçeriği
1 Tedarik Zincir Ağı Tasarımı Nedir?
2 Ağırlık Merkezi Modelleri
3 Uzaklık Bazlı Yaklaşım
4 Alternatif Hizmet Seviyeleri ve Duyarlılık Analizleri
5 Modele Kapasiteyi Eklemek
6 Modele Dış Ulaşımı Eklemek
7 Sabit ve Değişken Maliyetler
8 Vize Sınavı
9 3 Safhalı Tedarik Zinciri Modeli
10 Çoklu Ürünler ve Çoklu Yer Üretim Kaynağını Eklemek
11 Çok Amaçlı Optimizasyon
12 Bir Grup oluşturma ve Proje Çalışması yaptırma
13 Projenin Sunumu
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tedarik Zincir tasarımı ile ilgili model kurma, duyarlılık analizi yapma ve analitik düşünme becerisini geliştirmek
2 Kompleks Sistemlerin Analizi ve İyileştirilmesi
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Supply Chain Network Design Applying Optimization and Analytics to Global Supply Chain (Michael Watson, Sara Lewis, Peter Cacioppi, Jay Jayaraman), FT Press, 2013
Yardımcı Kaynaklar Tedarik Zincir Ağı Tasarımıyla ilgili diğer kitap ve notlar

Ders İle İlgili Dosyalar