Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PLANLAMA VE UYGULAMA SORUNLARI Üçüncü Düzey ŞBP812 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin önşartı bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SEMİH HALİL EMÜR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Teorik çerçevedeki planlama ile uygulama alanında karşılaşılan uygulama sorunları arasındaki farklılaşmaların sebeplerini şehir planlama ilkeleri ve kanuni kurallar açısından ortaya koymaktır.
Dersin Tanımı Planlama sürecinin gerçekleştirilmesinde ve geliştirilen planların uygulama alanına adaptasyonunun beraberinde getirdiği uygulama sorunları seminer olarak işlenmektedir. Kanuni çerçeveler ve planlama süreçlerindeki değişim ve etkilenmeleri öğrencilere uygulama alanından örneklemeler yardımıyla açıklanmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Derse giriş, Planlama ve Uygulama Süreçleri
2 İmar Planı ve Uygulama Prensipleri
3 Kamu Yararı ve Planlama I
4 Kamu Yararı ve Planlama II
5 Planlama Süreci ve İmar Kanunu
6 Plan değişiklikleri ve Standartlar
7 İmar Planı ve 18. Madde Uygulamaları
8 Ara sınav
9 İmar Planı ve 15 ve 16 Madde uygulamaları
10 Kentsel Rantlar; Toprak Rantı ve Toprak Spekülasyonu
11 Yerinden Yönetim ve Kentsel Dönüşüm
12 Planlama ve Etik
13 Kent planlama ve özel yasaların uygulamaya etkileri
14 Sorunların çözümü; Dava ve Bilirkişilik Örnekleri Planlama Eğitimi ve Uygulama Sorunları İlişkisi
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Planlama ve Uygulama İlişkisi
2 Kamu Yararına uygun etik çözüm üretimi
3 İmar Kanunu ve Uygulama Örnekleri
4 Kent ve Politika İlikisi
5 İmar kanunu ve Planlama İlişkisi
6 Mülkiyet deseni çözümlemeleri
7 Güncel ve dava örneklerinin incelenmesi
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Ruşen Keleş; Yerinden Yönetim ve Siyaset, Ruşen Keleş; Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş; Çevre Politikaları, İlhan Tekeli; Planlama Konuşmaları Ruşen Keleş, Cevat Geray; Kentsel Rant ve Arsa Spekülasyonu

Ders İle İlgili Dosyalar