Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OKULLARDA REHBERLİK İkinci Düzey MB 401 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Rehberlikle ilgili bilgi, anlayış ve tutumlarını geliştirmek. Rehberlik hizmetleri ile okuldaki öğrenme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavramak.
Dersin Tanımı Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.

Dersin İçeriği
1 Giriş.
2 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri.
3 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik.
4 Rehberliğin Amaçları.
5 Rehberliğin İlkeleri.
6 Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik.
7 Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik.
8 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi.
9 ara sınav
10 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi.
11 Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi 1.
12 Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi 2.
13 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları.
14 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Rehberlik hizmetlerinin önemini anlayabilecek.
2 Rehberliğin amacını ve ilkelerini açıklayabilecek.
3 Başlıca rehberlik türlerini ve rehberliğin hizmet alanlarını anlayabilecek.
4 Rehberlik modellerini açıklayabilecek.
5 Kendi öğrencilerini tanımada kullanılabilecek çeşitli teknik ve araçları bilebilecek.
6 Rehberlik hizmetlerinin örgüt yapısını anlayabilecek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yeşilyaprak B. (2003). Eğitimde rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yardımcı Kaynaklar CAN, Gürhan (Editör) (2010). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: PegemA Yayıncılık. GÜVEN, Mehmet. (Editör), (2010). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara, Anı Yayıncılık. KAYA, Alim. (Editör) (2011). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara, Anı Yayıncılık. KEPÇEOĞLU, Muharrem (2000). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. İstanbul, Alkım Yayınları. KUZGUN, Yıldız (2011). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara. Nobel Yayın-Dağıtım. ÖZGÜVEN, İbrahim Ethem. (1999). Çağdaş Eğitimde Psikoloji

Ders İle İlgili Dosyalar