Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KADIN VE EDEBİYAT Üçüncü Düzey ELIT606 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Feminizm hakkında temel bilgiler
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. CRISTINA MIRELA NICOLAESCU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli grup tartışması, yüz yüze
Dersin Amacı Dersin temel amacı en ünlü feminizm teorilerini ve teorisyenlerini((Luce Irigaray, Helene Cixous, Elaine Showalter vb.) ve İngiliz edebiyatının çeşitli dönemlerindeki kadın temsillerini öğrencilere aşina kılmak.
Dersin Tanımı Bu ders temelde Kadın çalışmalarındaki belli başlı konuların, ki buna farklı dönemlerdeki kadın eserlerinin analizi de dahil, kendi türünden sürekli atıflar yapılarak gerçekleştirilen genel bir değerlendirmesidir. Feminist eleştiri ve teori üzerine yoğunlaşılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Müfredatın sunumu ve derse giriş.
2 Cinsiyet ve temsili- genel bakış (teorik altyapı)
3 Cinsiyet farklılığı önemli midir? (terminoloji sağlanıp tartışılacak)
4 Feminizm ve Feminist eleştiri; Kadınların rolü; Feminen yazıda özel ve yineleyen türler: kurgu, günlükler, otobiyografiler, mektuplar, roman, şiir ve kurmaca olmayan yazı türleri
5 Eski çağda kadın
6 Orta çağda kadın
7 Romantik ve viktoryan dönemde kadın+ yarıyıl taslaklarının sunumu
8 Modern çağda kadın
9 Post modern çağda ve günümüzde kadın
10 Final ödevlerinin sunumu
11 sunulan proje taslaklarıyla ilgili yuvarlak masa tartışması ve geri dönüt
12 çalışmaların yeniden düzenlenmesi ve sunumu
13 Değerlendirilen edebi eserler üzerine son sözler
14 Tüm başlıkların tekrarı
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Doğru terminolojiyi kullanarak önemli metinleri okumak ve yorumlamak.
2 Şu kavramları bilmek ve kullanabilmek: ecriture, feminen, feminist yazım, vb. .
3 Kültürel altyapılarına bakarak kadınların farklı roller ve temsil edilmelerini ayırt edebilmek.
4 Seçili edebi parçalardan feminist edebiyat hakkında mantıklı çıkarımlar yapma
5 Ders için seçilen metinleri dosdoğru yorumlama.
6 Derste tartışılmış olan herhangi bir konu hakkında araştırma çalışması yazabilme.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 3 1 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Women in Literature - Reading Through The Lens of Gender, edited by Jerilyn Fisher And Ellen S. Silber, Greenwood Press, Westport, Connecticut • London, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Women and Literature in Britain, 1150—1500, edited by Carol M. Meale, 2nd Edition, CUP, 1998 Reader’s Guide to Women’s Studies, Editor Eleanor B. Amico, Fitzroy Dearborn Publishers, Chicago and London, 1998 Shari Horner, The Discourse of Enclosure, Representing Women in Old English Literature, State University Of New York Press, 2001 Women and Literature in Britain, 1500-1700, edited by Helen Wilcox, Cup, 1998 Susan Staves, A Literary History of Women’s Writing in Britain, 1660–1789, CUP, 2006 Women, Philosophy and Literature, Jane Duran, Ashgate, 2007 Women and Literature in Britain 1800-1900, edited by Joanne Shattock, CUP, 2001 Victorian Women Writers and The Woman Question, edited by Nicola Diane Thompson, CUP, 2000 Critical Survey of Poetry - Feminist Poets, editor Rosemary M. Canfield Reisman, Salem Press, Massachusetts, 2012 Readings in Renaissance Women’s Drama - Criticism, History, and Performance 1594–1998, edited by S.P. Cerasano and Marion Wynne-Davies, Routledge, London And New York, 2002 The ‘Improper’ Feminine - The Women’s Sensation Novel and The New Woman Writing, Lyn Pykett, Routledge, London and New York, 2004 Women Across Cultures - A Global Perspective, third edition, Shawn Meghan Burn, USA, 2011 The Norton Anthology of Literature by Women: The Traditions in English (Vol. 1,2) 3rd edition, W. W. Norton & Company, 2007 A History of Feminist Literary Criticism, edited by Gill Plain and Susan Sellers, CUP 2007 The Cambridge Companion to Feminist Literary Theory, edited by Ellen Rooney, CUP 2006 A Concise Companion to Feminist Theory, edited by Mary Eagleton, Blackwell Publishing 2003 Cixous, Helene. "The Laugh of The Medusa." Trans. Keith Cohen and Paula Cohen. Signs 1 (1976): 875-94. Donovan, Josephine. Women and The Rise of The Novel, 1405–1726. New York: St. Martin’s Press, 1999. Irigaray, Luce. Speculum of The Other Woman. Trans. Gillian Gill. Ithaca: Cornell University Press, 1985. Irigaray, Luce. This Sex Which Is Not One, Trans. Catherine Porter with Carolyn Burke, Ithaca: Cornell University Press, 1985 The Essential Feminist Reader, edited by Estelle B. Freedman, The Modern Library New York, 2007 Circle of Women : An Anthology of Contemporary Western Women Writers, edited By Kim Barnes And Mary Clearman Blew, University of Oklahoma Press, Norman, 2001

Ders İle İlgili Dosyalar