Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPOR TARİHİ Birinci Düzey YSYB 105 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAKKI ULUCAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Hakkı ULUCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dünyada ve Türkiye''de beden eğitimi ve sporun geçirdiği aşamaların tarihi ve kültürel yönleriyle incelenmesi.
Dersin Tanımı Spor Tarihi

Dersin İçeriği
1 İlk insanlar ve spor
2 Dünya sporunun tarihsel gelişimi: ilk çağlarda spor; Sümerler, Asur-Babiller, Etiler
3 Mısırlılar, Yahudiler, İranlılar, Çinliler ve Hintlilerde spor
4 Giritliler, Atinalılar, Ispartalılar ve Yunanlılarda spor
5 Antik Olimpiyat Oyunları’nın Doğuşu, Uygulanışı ve Sonu,
6 Romalılarda spor
7 Orta çağda spor; şövalyelik kurumu, orta çağlarda halk tabakasının vücut alıştırmaları
8 Orta çağlarda köylü tabakasının vücut alıştırmaları
9 Hümanizm akımı ve yeni çağların doğuşu, soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor + Ara Sınav
10 18. ve 19. yüzyıllarda Avrupa’da beden eğitimi akımları Alman ve İsveç cimnastiği
11 İngiltere’de sporun gelişmesi
12 Eski Türklerde spor
13 Modern olimpiyat oyunlarının doğuşu ve Baron Pierre De Coubertin
14 Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi ve gelişimi
15 Yarıyıl Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İlk çağlarda sporu; orta çağlarda halk tabakasının ve köylülerin vücut alıştırmalarını açıklayabilecek ve analiz edebilecektir
2 Yeni ve yakın çağlarda sporu, dünya sporunun tarihsel gelişimini ifade edebilecektir
3 Olimpiyat felsefesini, geçmişten günümüze olimpiyatları analiz edebilecektir ve yorumlayabilecektir
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- Alpman C. (1972). Eğitim Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. 2- Yunus Tayga (1990). Türk Spor Tarihine genel bir bakış, Anakara. 3- Özbay Güven (10992). Türklerde spor kültürü, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 4- Ali Gümüş (1995). Beş dakikalık güreşete teknik taktik 5- Erdem Atilla (1996) İnsan, Spor ve Olimpizm, Sarmal Yayınevi, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar