Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLKÖĞRETİMDE ÇEVRE EĞİTİMİ İkinci Düzey İFE 513 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa Hamalosmanoğlu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı İlköğretim öğrencilerinin çevreye daha duyarlı olabilmelerinin yöntem ve tekniklerini tartışmaktır. Bu amaçla, Temel çevre kavramlarını açıklamak, çevre sorunlarını ortaya çıkaran etkenler, çevre sorunları ve çevre sorunlarının azaltılması için alınacak tedbirler ile ilgili farkındalık oluşturmak, çevre ve çevre unsurlarını daha yakından tanımalarına fırsat sunmak,çevre konusunda yürütülen faaliyetler hakkında bilgi vermek, çevre bilinci kazandırmak konularında tartışmalar ve literatür taramaları yapılmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders temel çevre kavramlarını ve çevre eğitimini konu alır.

Dersin İçeriği
1 Temel ekolojik kavram ve ilkeler,(İlköğretim ile ilgili Literatür taraması)
2 ekosistemler,(İlköğretim ile ilgili Literatür taraması)
3 besin zincirleri, besin ağı(İlköğretim ile ilgili Literatür taraması)
4 habitat, niş, rekabet,(İlköğretim ile ilgili Literatür taraması)
5 ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, yaşamın devamı(İlköğretim ile ilgili Literatür taraması)
6 toprak "biome"ları, enerji akışı, maddenin dolaşımı(İlköğretim ile ilgili Literatür taraması)
7 nüfus artışı, ekolojik etki(İlköğretim ile ilgili Literatür taraması)
8 Ara sınav
9 davranış kirliliği, çevre kirlenmesi(İlköğretim ile ilgili Literatür taraması)
10 bataklıklar ve atık su, duyarlı insanların tepkisi(İlköğretim ile ilgili Literatür taraması)
11 çevreyle ilgili karar verme, toprak ve su kaynakları ve bunların yönetimi,(İlköğretim ile ilgili Literatür taraması)
12 koruma, kültür ve ilkel yaşam, global bakış(İlköğretim ile ilgili Literatür taraması)
13 ekolojik konu ve sorunlar, çevre duyarlılığı(İlköğretim ile ilgili Literatür taraması)
14 dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar(İlköğretim ile ilgili Literatür taraması)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çevre bilinci kazanacak
2 çevreye duyarlılıkları artacak
3 çevreye bakış açıları farklılaşacak
4 doğaya yakınlaşacak
5 olumlu davranış değişiklikleri kazanacak
6 çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları artacak
7 problem çözme becerisi geliştirecek
8 neden sonuç ilişkisi kurabilecek
9 grup çalışmaları ve diğer sorumluluklar vasıtasıyla takım çalışmasına yatkınlık kazanacak
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2 Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3 Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4 Okul liderliğinin temellerini bilme.
5 Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6 Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7 Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8 Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 21 3 63
Ödevler 12 1 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 1 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 1 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 12 1 12
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar M. Aydoğdu, K. Gezer, Çevre Bilimi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2006 2. H. Ertürk, Çevre Bilimlerine Giriş, Vipaş, Bursa, 1998 3. M. Karpuzcu, Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul, 2006

Ders İle İlgili Dosyalar