Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEK ÇALGISI VIII (VİYOLA) Üçüncü Düzey MÜZ406.10 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr.Gör. Zülfikar ÖZFINDIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Klasik Batı müzik kültürünün dönemlere göre gelişimini öğrencilere aktarabilmek. Viyola sanatının gelişim tarihini anlatmak. Öğrencilerde çalgı ve müzik sevgisini güçlendirmek. Müzik terminolojisini anlatmak. Öğrencilerde yaratıcılık özelliğini geliştirebilmek. Eserler üzerinde tahlil yapabilmek.
Dersin Tanımı Viyola için bestelenmiş yapıtların, teknik ve yorum çeşitliliğinin öğretilmesinin yanı sıra, izleyici önünde sunulacak programların oluşturulması için gerekli yöntem ve hazırlıkların öğretilmesi yolu ile yapılır.

Dersin İçeriği
1 Rikoşe tekniğini tanıma.Dört oktavlı gam.Sağ el için alıştırma.Farklı tekniği için iki etüt.Tüm pozisyonlu alıştırma
2 Dört oktavlı gam.Sağ ve sol el için alıştırma.İki,üç etüt.
3 Dört oktavlı gam 8-16-24 legato.Arpej.Paralel minör.Sağ ve sol el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt
4 Dört oktavlı gam 8-16-24 legato. Arpej.Paralel minör.Sağ ve sol el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt
5 Dört oktavlı gam farklı yaylarla.Telden tele geçiş. Flajöle için alıştırma.Çift sesli alıştırma.
6 Dört oktavlı gam 8-16-24 legato Arpej.Paralel minör.Bir boş telde crescendo ve diminuendo çalışması.
7 Dört oktavlı gam farklı yaylarla. Arpej.Paralel minör. Farklı iki etüt.
8 Vize sınavına hazırlık
9 SINAV HAFTASI
10 SINAV HAFTASI
11 Sol el tekniği için alıştırma. İki parça.8-16-24 legato çalışması.
12 İki parça. Farklı iki etüt.Akort teknikleri için bir etüt
13 Doğru entonasyon için alıştırma. İki parça. Farklı iki etüt.
14 Eşlikle icra teknikleri. İki parça. Farklı iki etüt.
15 Final programı:2,3 parça veya sonattan 1-2 bölüm.Bach sonatlardan 2 bölüm.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Viyola tekniğini oluşturan temel ilkeler ile, bu çalgı için yazılmış müzik biçimlerini yorumlamanın yanı sıra, öğretme tekniklerini de tanımlayabilmesi,
2 Viyola için bestelenmiş yapıtların, dönemsel formlarını inceleyerek ve karşılaştırmalar yaparak değerlendirmesi,
3 Bireysel dinletiler yaparak,ses ve görüntü kayıtlarını analiz edebilmesi,
4 Yorumladığı eserleri seslendirme amacı ile sanatsal etkinlikler planlayarak sosyal sorumluluk alması,
5 Yaptığı çalışmalardan elde ettiği bulguları bir rapor haline getirip yazabilmesi
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 14 56
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı R.Kreutzer “42 etüt”, Wohlfahrt “Etüdler”, Pracht “Etüdler” Sitt “Etüdler”, Sh.Beriot “Etüdler” F.Mazas “Etüdler”, Kayser“Etüdler, A.Corelli “Sonatlar”,Batı Avrupa bestecilerinin “Piyesler”topluluğu, J.S.Bach “Concert c moll”, G.F.Hendel “Concerto h moll” ve diğer.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar